دوشنبه , اردیبهشت 24 1403

علائم راهنمایی رانندگی به سه زبان فارسی عربی انگلیسی با عکس

دانلود معانی علائم راهنمایی رانندگی به سه زبان فارسی عربی انگلیسی با عکس:

علائم راهنمایی رانندگی به سه زبان فارسی عربی انگلیسی با عکس

تابلوهای راهنمایی و رانندگی با هدف راهنمایی رانندگان و هشداردهی در مسیر پیش رو طراحی شده‌اند. این تابلوها براساس نوع خبری که به ما اطلاع می‌دهند، به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

دسته اول، تابلوهای انتظامی هستند که در آن ممکن است ممنوعیت اجرای عملیات خاصی اعلام شود. این تابلوها برای جلوگیری از نقض قوانین و مقررات رانندگی طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، تابلوهایی که ممنوعیت تردد در ساعات خاص را اعلام می‌کنند.

دسته دوم تابلوهای اخطاری هستند که به منزله هشدار خطری که در مسیر پیش روی رانندگان به وجود می‌آید، تلقی می‌شوند. این تابلوها ممکن است به مسائلی مانند اعلام کنترل سرعت، توصیه به رانندگی با احتیاط در مسیر پیچیده یا هشدار دادن در مورد وجود عابران پیاده اختصاص داده شوند.

دسته سوم، تابلوهای اخباری هستند که به مشخصات و شرایط جاده اشاره می‌کنند. این تابلوها ممکن است به مسائلی مانند فاصله تا مقصد، مسیر آتش‌نشانی، اشاره به محل‌های تفریحی یا اطلاعاتی در مورد شرایط جوی اشاره کنند.

دسته چهارم، تابلوهای محلی هستند که برای آگاه سازی رانندگان در مورد شرایط محلی، مانند تغییرات در شرایط جاده، نقاط تفریحی یا تاریخی، مسیرهای جایگزین، محل کار و خدمات ارائه شده در مسیر هدف، طراحی شده‌اند.

مطالب مرتبط:  تفاوت بنزین سوپر و بنزین معمولی چیست؟

در این فایل، تمامی این چهار دسته تابلوهای راهنمایی و رانندگی به زبان عربی با ترجمه فارسی و همچنین به زبان انگلیسی با ترجمه فارسی، با بروزرسانی جدیدترین تغییرات علائم، قرار داده شده است.

معانی علائم راهنمایی رانندگی به سه زبان فارسی عربی انگلیسی

معانی علائم راهنمایی رانندگی به سه زبان فارسی عربی انگلیسی

در ایران، نشان‌های راهنمایی و رانندگی به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول شامل نشان‌های بازدارنده راهنمایی و رانندگی است که شامل تابلوهای بوق زدن ممنوع، منطقه ایستادن ممنوع و توقف ممنوع است. از این گروه، بیشترین اهمیت به تابلوی ایست تعلق دارد.

دسته دوم تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری است که به وسیله علائم خاص نوع ممنوعیت را به رانندگان نشان می‌دهند. از مثال‌های این دسته، می‌توان به تابلوهای جاده باریک، گذرگاه عابر پیاده و کارگران مشغول کار اشاره کرد.

دسته سوم، تابلوهای آگاهی دهنده یا اخباری را شامل می‌شود. در این دسته، تابلوهای پایان منطقه محدوده سرعت، تونل و بیمارستان قرار دارند.

تابلوهای بازدارنده یا انتظامی، به تابلوهایی گفته می‌شود که بیشتر به صورت دایره با نوار حاشیه قرمز رنگ هستند و نوع ممنوعیت را با علامت خاص نشان می‌دهند. تابلوی ایست، به لحاظ اهمیت، به صورت هشت ضلعی با زمینه کاملاً قرمز رنگ و با نوشته ایست یا STOP در نظر گرفته شده‌است. در این تابلو، حق تقدم تنها راس یا سر این تابلو به سمت پایین قرار می‌گیرد که نشان از اهمیت آن دارد.

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *