سه شنبه , خرداد 1 1403

تست آیین نامه پایه ۳ – ۲ – ۱ (دانلود رایگان)

تست آیین نامه پایه ۳ - ۲ - ۱ - 1

تست آیین نامه یکی از مراحلی است که باید برای دریافت گواهینامه در پایه ‌های مختلف بگذرانید. همانطور که می ‌دانید، تسلط بر قوانین راهنمایی و رانندگی پیش نیاز رانندگی یک وسیله نقلیه در ایران است. به همین خاطر آزمون‌ها و دوره‌هایی را برای آشنایی شما با این اطلاعات تئوری در نظر گرفته اند. در ادامه می خواهیم با بررسی این آزمون ها، نمونه سوالات جامع و کاملی را برای هر تست آیین نامه پایه 1 و 2 و 3 ارائه کنیم.

دانلود تست آیین نامه پایه ۳ آزمون آیین نامه پایه سوم سوالات آیین نامه پایه دوم سوالات آیین نامه پایه یک

 

تست آیین نامه چیست؟

رانندگی، یکی از مهارت ‌هایی است که به علت آمار بالای تلفات مرتبط، تدابیر سختگیرانه ‌ای برای آن در نظر گرفته شد‌ه اند. برای آنکه هر فردی بتواند وسیله نقلیه  ‌ای را براند، باید مهارت رانندگی را آموخته و گواهینامه اخذ کند. گرفتن این مدرک از طریق گذراندن آزمون آیین نامه رانندگی انجام می ‌شود که هم شامل ارزیابی این مهارت و نیز آموختن قوانین و دستورات راهنمایی و رانندگی است. چنین تدابیری به منظور کاهش تصادفات و تلفات بعد از آن در نظر گرفته می شوند.

شیوه برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی در 2 مرحله صورت می ‌گیرد که عبارتند از:

  • دوره تئوری آیین نامه + آزمون اولیه.
  • دوره عملی آیین نامه + آزمون ثانویه.

دلایل اهمیت آزمون تئوری آیین نامه

دلایل بسیاری برای توجه ویژه به مرحله تئوری و ابتدایی آزمون وجود دارند که عبارتند از:

  • آزمون آیین نامه رانندگی تئوری به عنوان بستر و پیش زمینه یادگیری این مهارت و کسب گواهینامه شناخته می شود.
  • همچنین این دوره به دلیل جلوگیری از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی و نیز رعایت حقوق دیگر افراد در فضای شهری، رعایت تقدم و تاخیر و عکس العمل صحیح بسیار مهم است.
  • شما می توانید با تسلط بر قوانین و کسب نمره بالا در این آزمون در هنگام حوادث رانندگی، مقصر را شناسایی و حق خود را بگیرید.

 

تست آیین نامه پایه ۱

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، مدل های مختلف گواهینامه است که می ‌توان آنها را به 3 نوع پایه 1، 2 و 3 تقسیم نمود. در واقع این دسته بندی به نوع ماشین و کاربری آن مربوط می ‌شود که یکسری قوانین خاص خود را دارد. مثلا گواهینامه پایه 1 مربوط به ماشین ‌های سنگین، کمپرسی‌ ها و تریلی‌ ها هستند. از آنجایی که این مدل ماشین ‌های سنگین هم از نظر قیمتی که دارند بسیار گرانبها بوده و از سوی دیگر خطا در رانندگی این وسایل نقلیه، خسارت در ابعاد بالا را ایجاد می‌ کند، تست آیین نامه پایه 1 برای متقاضیان بسیار مهم و سخت‌تر خواهد بود.

مطالب مرتبط:  گواهینامه رانندگی ایران در چه کشورهایی اعتبار دارد؟

برای دریافت این نوع گواهینامه‌ باید حداقل 25 سال سن داشته و اطلاعات فنی شما در مورد ماشین‌ های سنگین بالا باشد. این اطلاعات در بسته تست آیین نامه پایه ۱ با جواب سایت ما ارائه شده‌ اند. شما می‌ توانید قوانین راهنمایی و رانندگی مرتبط با این وسایل نقلیه را نیز در آن مطالعه نمایید.

نکته: مطالبی که در کلاس های شفاهی نیز بیان می شوند، علاوه بر اینکه در تست آیین نامه پایه ۱ انلاین مورد سوال قرار می گیرند، دارای اطلاعاتی مهم برای آزمون عملی خواهند بود. به همین خاطر شما می توانید با مطالعه دقیق بخش تئوری و استفاده از تست های آیین نامه پایه 1، عملکرد بهتری در آزمون عملی داشته و امتیاز بالاتری بگیرید. نمونه تست های آیین نامه پایه 1 برای شما در این صفحه بارگذاری شده اند. شما می توانید با چند کلیک آن ها را دریافت نموده و استفاده کنید.

 

تست آیین نامه پایه 2

کسانی که می‌خواهند وسایل نقلیه نسبتا سنگین‌تری را سوار شوند، این افراد باید برای تست آیین نامه پایه 2 آماده باشند. سپس شما می‌توانید به عنوان یک راننده ون، ماشین آتش نشانی، آمبولانس، مینی بوس و مدل‌های دیگر ماشین‌های نیمه سنگین باربری یا مسافربری فعالیت نمایید. گواهینامه رانندگی پایه 2 نسبت به پایه 1 پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. مانند پایه1 باید نسبت به داشتن اطلاعات فنی راجع به ماشین‌های نیمه سنگین آگاهی لازم را کسب کنید. شما می‌توانید برای این کار تست آیین نامه پایه ۲ با جواب را از سایت ما دریافت نمایید.

از جمله شرایطی که برای این آیین نامه در نظر گرفته شده ‌اند می‌توان گفت:

  • داشتن حداقل 23 سال سن.
  • گواهینامه پایه 3 که دارای 2 سال سابقه با آن باشید.
  • قبولی در آزمون اولیه و گذراندن دوره‌های تئوری و عملی.

پس از شرکت در آزمون تست آیین نامه پایه ۲ انلاین، مطالب تئوری در بخش عملی نیز قابل استفاده هستند. به همین جهت مهم است که منابع آموزشی خود را از همان ابتدا با قدرت بیاموزید که یکی از آنها، نمونه سوالات تست آیین نامه 2 سایت ما می‌باشد.

مطالب مرتبط:  سوالات آیین نامه پایه یک (تضمینی گواهینامه پایه 1 قبولی)

ما در وب سایت، آخرین و بهترین سورس‌ها را برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی تئوری و تستی به شما ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید در همین صفحه نسبت به دانلود آنها اقدام کرده و نمرات بالایی را در این امتحانات بدست آورید.

 

آزمون آیین نامه پایه 3

اگر به دنبال تست آیین نامه پایه ۳ با جواب هستید، می ‌توانید آن را در همین صفحه دانلود کنید. آیین نامه پایه 3 که عمده مردم از آن استفاده می‌ کنند، برای رانندگی با خودروهای سواری معمولی است. نمونه ماشین ‌های آن را می ‌توانید در سطح شهر مشاهده کنید. از تاکسی ‌ها گرفته تا وانت ‌ها و ماشین ‌های شخصی با این گواهینامه قابل رانندگی هستند.

شاید بتوان گفت در میان تمامی گواهینامه‌ ها، نوع پایه 3 آن شرایط نسبتا آسان‌ تری دارد. شما می ‌توانید با رسیدن به سن 18 سال تمام (زمانی که این سن را گذراندید)، اقدام به ایجاد پرونده سلامت نموده و در کلاس‌ های درس شرکت کنید. در نهایت می ‌توانید آزمون تستی و عملی را نیز بدهید و گواهینامه آن را اخذ کنید.

توجه نمایید که دریافت این گواهینامه منوط به کسب نمرات قابل قبول در آزمون ‌های تئوری و عملی است. در تست آیین نامه پایه ۳ انلاین باید تسلط خوبی بر روی قوانین رانندگی، علائم و نحوه کار با ماشین خود داشته باشید. تسلط کامل بر این مقررات همچنین به شما در رانندگی صحیح، جلوگیری از تصادفات و مجرم شناخته نشدن کمک می ‌کند.

پک کاملی از تست ‌ها و سوالات آیین نامه پایه 3 را در این صفحه برای شما تدارک دیده ‌ایم که قادر خواهید بود با یک کلیک، تمام آنها را دانلود کنید. برای کسانی که قصد دارند در زمانی فشرده آمادگی خوبی را برای این آزمون بگیرند، مشاهده و تمرین با این نمونه سوالات به شدت پیشنهاد می‌ شود.

 

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی باید گفت تست آیین نامه یکی از بخش‌‌های جدانشدنی در آزمون‌ها و صحت سنجی مهارت رانندگی شما است. بنابراین بهتر خواهد بود که برای موفقیت در این امتحانات و نیز تسلط کامل بر قوانین پیش از رانندگی، دانش تئوری قوی داشته باشید.

بدیهی است که عدم تسلط بر مقررات می تواند نحوه رانندگی شما در شرایط مختلف را غیر مطلوب جلوه داده و با جریمه همراه سازد. به همین خاطر یک مزیت مهم یادگیری مباحث تئوری، پیشگیری از تخلف است.

ما در این مقاله توضیحاتی را راجع به تست پایه 1، 2 و 3 ارائه کردیم و نمونه سوالاتی را برای دانلود رایگان ارائه نمودیم. شما کاربران می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر، نسبت به برقراری ارتباط با پشتیبانی مجموعه اقدام کنید.

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *