جمعه , اردیبهشت 21 1403

گواهینامه بدون کارت پایان خدمت 1403 [ شرایط گرفتن ]

گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

کارت گواهینامه پایان خدمت، یکی از مهمترین مدارک افراد می باشد در واقع هر گونه فعالیت افراد در اجتماع نیاز به داشتن کارت پایان خدمت دارد، تصور کنید اگر افراد کارت پایان خدمت نداشته باشند، با چه مشکلاتی در اجتماع روبه رو می شوند، به جرات می توان گفت بدون داشتن کارت پایان خدمت، در واقع فعالیت افراد در اجتماع غیر ممکن می شود، آیا گرفتن گواهینامه بدون کارت پایان خدمت هم امکان دارد؟ این سوالی است که برای شما و هزاران افراد دیگر که قصد گرفتن گواهینامه را دارند، پیش می آید.

 

ما در این مقاله به بررسی گرفتن گواهینامه بدون کارت پایان خدمت می پردازیم، و برای شما نحوه و شرایط گرفتن گواهینامه را بدون کارت پایان خدمت را بیان می کنیم.

 

قبل از هر چیز باید مدارک مورد نیاز را جهت دریافت گواهینامه رانندگی پایه سوم برای شما بیان کنیم؛

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه پایه سوم:

 

گواهی اشتغال به تحصیل

هشت قطعه عکس 3 در 4 تمام رخ پرسنلی

کد پستی 10 رقمی به همراه آدرس محل سکونت

داشتن سن 18 سال تمام

کپی کارت ملی یا شناسنامه جدید

اصل شناسنامه و کپی صفحه اول و توضیحات

گواهی اشتغال به خدمت عکس دار به همراه فیش حقوقی یا دفتر مرخصی

برگه اعزام به خدمت کامپیوتری به همراه کپی عدم غیبت سنواتی

 

ما در این قسمت از مقاله، مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه پایه سوم را بیان کردیم، با ما در ادامه همراه شوید، تا بتوانیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذاریم.

مطالب مرتبط:  طریقه گرفتن گواهینامه بی سوادی چگونه است؟

 

چه افرادی می توانند بدون داشتن کارت پایان خدمت گواهینامه بگیرند

افراد زیادی قصد گرفتن گواهینامه را دارند، و همه آنها نیز کارت پایان خدمت ندارند، پس تکلیف این افراد چیست؟ و چه را حلی برای مشکل گرفتن گواهینامه افراد وجود دارد؟

 

همان طور که می دانید، داشتن کارت پایان خدمت یکی از شروط گرفتن گواهینامه است، صدور گواهینامه برای افرادی از جمله دانش آموزان، دانشجویان و محصلان در حوزه علمیه بالامانع می باشد، این افراد می توانند بدون داشتن کارت پایان خدمت اقدام به گرفتن گواهینامه کنند.

 

اما افرادی که به مدت 8 سال غیبت از سربازی را دارند نیز می توانند اقدام به دریافت گواهینامه کنند.

 اگر افرادی که غیبت از خدمت سربازی دارند در طرح خرید خدمت سربازی ثبت نام کرده باشند، می توانند 30 درصد از جریمه غیبت سربازی خود را پرداخت کنند و ما بقی را به صورت اقساطی در طول 2 تا 3 قسط بدون هیچ تاخیری پرداخت کنند.

 

 همچنین دستور دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت برای افراد محصل و دانشجو و دیگر افراد مشمول از طرف نیروهای مسلح ابلاغ و این قانون از طرف نیروی انتظامی نیز اجرا خواهد شد.

 

نکته قابل توجه:

گرفتن گواهینامه بدون کارت پایان خدمت برای افرادی که به سربازی نرفته اند و حتی محصل نیز نیستند میسر نخواهد بود و این افراد نمی توانند، اقدام به دریافت گواهینامه کنند.

 

آیا داشتن کارت پایان خدمت برای تمدید گواهینامه ضروری می باشد؟

همان طور که در مبحث قبلی گفتیم افرادی که دانش آموز و یا دانشجو می باشند، می توانند، بدون کارت پایان خدمت گواهینامه بگیرند این افراد می توانند بدون داشتن کارت پایان خدمت هم گواهینامه خود را تمدید کنند.

مطالب مرتبط:  آیا برگه رسید گواهینامه ارزش قانونی دارد؟

 

طی مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی تمدید گواهینامه بدون کارت پایان خدمت برای افراد غایب از خدمت سربازی و افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، بالامانع می باشد و این افراد می توانند گواهینامه خود را تمدید کنند.

 

سخن پایانی

برای انجام دادن هر فعالیت و شغلی در اجتماع داشتن کارت پایان خدمت شرط اصلی می باشد و افرادی که کارت پایان خدمت ندارند در هیچ شرکت و سازمانی پذیرفته نمی شوند. پس همان طور که شما هم به این مساله واقف هستید داشتن کارت پایان خدمت برای هر فعالیتی از جمله گرفتن گواهینامه ضروری می باشد.

 

طبق مصوبه های مجلس شورای اسلامی امکان دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت برای افرادی که در هر رده تحصیلی مشغول به تحصیل می باشند و همچنین افرادی که غایب از خدمت سربازی هستند و جریمه خود را پرداخت کرده اند میسر خواهد بود و برای دیگر افرادی که کارت پایان خدمت ندارند اخذ گواهینامه غیر ممکن خواهد بود.

مطالب مرتبط: استعلام گواهینامه رانندگی

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *