جمعه , اردیبهشت 21 1403

چه شباهتی میان تابلوهای راهنمایی و رانندگی و قوانین دین وجود دارد؟

چه شباهتی میان تابلوهای راهنمایی و رانندگی و قوانین دین وجود دارد؟

چه شباهتی میان تابلوهای راهنمایی و رانندگی و قوانین دین وجود دارد

همان‌طور که مشخص است، تابلوهای راهنمایی و رانندگی واسطه‌ای هستند که ما را از انجام کارهای که موجب به خطرناک افتادن جان ما و دیگران می‌شوند، باز می‌دارند.

به گونه‌ای که با توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و انجام دستورالعمل‌های مربوط به آن‌ها، به سادگی قادر خواهید بود از مواجهه با سوانح رانندگی همچون سقوط در دره‌ها دور بمانید.

قوانین دین نیز این‌گونه هستند؛ این قوانین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همواره به سود ما باشند، حتی اگر انسان قادر به درک آن نباشد. بنابراین رعایت قوانین دین موجب حفظ سلامتی روحی و جسمی در انسان‌ها خواهد شد.

 

به‌طور کلی قوانین جهان اطراف ما، به دو دسته تقسیم‌بندی خواهد شد؛ اولین دسته مربوط به قوانینی است که در داخل هر کشور به وسیله دولت‌مردان آن کشور وضع شده است و دسته بعدی قوانین مرتبط به قوانین بین‌المللی و جهانی است، که البته قوانین دین نیز جز این دسته به شمار می‌آید.

زیرا قوانین دینی مربوط به تمامی انسان‌ها است و مختص به کشور خاصی نیست.

نقویان در مورد دین چنین گفتند که: دین حافظ انسان‌ها است زیرا دین حصنی است و ولایت علی بن‌ابیطالب(ع) نیز در کنار کلمه لااله الاالله، حصنی خوانده شده و همچون دژی محکم است.

در ادامه خاطر نشان کردند: ما دو دشمن داریم یکی دشمن خارجی همچون آمریکا و اسرائیل است که به گفته امام(ره) آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند؛ ولی یک دشمن دیگر در درون خود ما یعنی (نفس) است.

ایشان درباره تفاوت مالیات و خمس نیز خاطرنشان کردند: دولت در ازای خدمات به مردم از جمله احداث جاده و بهداشت، مالیات دریافت می‌کند؛ ولی خمس مربوط به دین و خدمات دین به انسان است و انسان‌ها باید در ازای این خدمات هزینه‌ای پرداخت کنند.

مطالب مرتبط:  6 علت چپ کردن ماشین [ آموزش ۱۰۰% ]

همچنین در گفت‌وگویی بیان داشتند: دین کمک و دستگیر ماست و در‌س‌هایی از زندگی به ما می‌دهد و برهمین اساس اگر پای دین وسط بیاید بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *