دوشنبه , اردیبهشت 17 1403

صدور مفاصا حساب اینترنتی در سامانه ملی عوارض خودرو

صدور مفاصا حساب اینترنتی در سامانه ملی عوارض خودرو

صدور مفاصا حساب اینترنتی در سامانه ملی عوارض خودرو

صاحبان خودروها جهت مشارکت در بهبود جاده‌ها و جبران عوارض ناشی از تردد در جاده‌ها، مستلزم هستند که سالانه عوارض خاصی به این منظور بپردازند.

از آنجا که امروزه با توجه به دغدغه‌های گوناگون افراد و میزان ترافیک درون شهری، مراجعه حضوری به منظور پرداخت عوارض سالیانه اندکی دشوار است.

به این جهت، امروز با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی راهکارهای نوین و ساده‌تری جهت پرداختی این عوارض مهیا شده است.

این راهکارها بر مبنای پرداخت به صورت الکترونیکی بنا شده‌اند که به دلیل امن و آسان بودن این روش، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

به همین منظور شهرداری‌ها همواره به دنبال روش‌های نوینی بر این مبنا هستند که یکی از این راهکارها، سامانه ملی عوارض خودرو است.

از ابتدای سال جاری در پرتال اینترنتی شهرداری تهران سامانه‌ای با عنوان سامانه ملی عوارض خودرو جهت پرداخت عوارض خودرو به صورت مکانیزه از طریق اتصال به پایگاه‌های اطلاعاتی راه‌اندازی شده است.

طراحی و اجرای سامانه ملی پرداخت عوارض خودرو، به وسیله کارشناسان اداره کل تشخیص و وصول درآمد، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شرکت تجارت فناوری اطلاعات همفکران انجام گرفته است.

 

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، جناب آقای مهدی رزمی  گفت: این سامانه ضعف‌ها و کاستی سامانه‌های قبلی عوارض دریافتی خودرو را نداشته و با توجه به اتصال آن به سامانه‌های اطلاعاتی و عملیاتی مرتبط، امکان پرداخت و وصول الکترونیکی عوارض و صدور غیر حضوری مفاصا حساب پرداخت عوارض مهیا گردیده است و شهروندان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق اینترنت نسبت به پرداخت و اخذ مفاصا حساب اقدام نمایند و این مفاصا حساب اینترنتی در زمان نقل و انتقال خودرو قابل استناد می‌باشد.

مطالب مرتبط:  مفاصا حساب چیست؟

همچنین در ادامه اضافه کردند که: تمامی مالکان و شهروندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir در بخش عوارض خودرو مراجعه و با وارد کردن شماره شناسه خودرو (VIN) نسبت به مشاهده پرداخت عوارض سالیانه خودرو اقدام نموده و مفاصا حساب اینترنتی اخذ نمایند.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند که: جهت اطمینان از اتصال مفاصا حساب‌های صادره شهروندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.etax.ir و وارد نمودن کد پیگیری مندرج بر روی مفاصا حساب از اصالت آن اطمینان حاصل نمایند.

ایشان چنین گفتند که: در صورت عدم پرداخت بموقع عوارض سالیانه خودرو، مالکین مشمول ۲ درصد جریمه دیرکرد بصورت ماهیانه خواهند شد که به مبلغ عوارض اضافه می‌گردد.

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *