سه شنبه , اردیبهشت 25 1403

استفاده از هندزفری در هنگام رانندگی

استفاده از هندزفری در هنگام رانندگی

استفاده از هندزفری در هنگام رانندگی

همان‌طور که مشخص است استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی جرم محسوب می‌شود؛ زیرا این کار ممکن است سبب بی‌دقتی، حواس‌پرتی و در نهایت تصادف شود.

استفاده از تلفن همراه جز یکی از مهم‌ترین عوامل بروز تصادف به شمار می‌آید. استفاده از این وسیله تنها محدود به خود تلفن همراه نیست، بلکه شامل لوازم جانبی آن نیز خواهد شد.

امروزه متاسفانه آمار تصادفاتی که منجر به کشته شدن افراد شده به شدت افزایش پیدا کرده است. به گونه‌ای که می‌توان گفت استفاده نادرست از تلفن همراه در حین رانندگی، یکی از دلایل اصلی این گونه تصادفات بوده است.

 

مسئولان درباره این موضوع بیان داشتند که استفاده از لوازم جانبی تلفن همراه، مانند هندزفری و هدفون نیز تخلف محسوب می‌شود.

همچنین سرهنگ داوود قاسمیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: مهم‌تر از همه صحبت با تلفن همراه است. شهروندانی که در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت می‌کنند، بسیار بیشتر از دیگر رانندگان در معرض تصادفات شدید قرار دارند.

در ادامه این‌چنین گفتند: پلیس برای این عده از رانندگان قانون گریز، جرایمی در نظر گرفته که در کلانشهرها ١٠٠ هزار تومان، در سایر شهرها ٨٠ هزار تومان و در راه‌های روستایی ٤٠ هزار تومان است.

 

استفاده از هندزفری نیز ممکن از خطراتی را در پی داشته باشد؛ زیرا هندزفری به‌ طور معمول دارای سیمی هستند که این سیم ممکن است در نهایت میان دست و پایتان قرار گیرد و حواستان را از رانندگی پرت کند.

استفاده از هندزفری بلوتوث، با اینکه میان داشت و پا قرار نمی‌گیرد، اما پر نهایت موجب حواس‌ پرتی شما از رانندگی خواهد شد و دقت و تمرکز شما را کاهش می‌دهد.

مطالب مرتبط:  آب بندی ماشین صفر سمند ef7

 

یکی دیگر از ابزارهایی که شما را بی‌ نیاز از استفاده از تلفن همراه و هندزفری خواهد کرد، برنامه مسیر یاب روی گوشی داخل ماشین است.

امروز با توجه به گسترش شهرها، خیابان‌ ها و جاده‌ ها و همچنین افزایش ترافیک درون شهری، شرکت‌ها به دنبال ساخت اپکیشین‌هایی هستند تا بتواند بهترین و کم‌ ترافیک‌ترین مسیر را به کاربران خود نشان دهند.

به این منظور برای استفاده از این گونه برنامه‌ ها، رانندگان ناگزیر به استفاده از تلفن همراه خود هستند.

به این منظور می‌توان گفت تنها راه موجود جهت کم‌تر شدن خطر استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، استفاده از تکنولوژی‌هاب جدید و به‌روز در خودرو است. 

امروزه شرکت‌ های گوناگون به فکر طراحی، ساخت و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های به‌ روز در ساخت خودرو خود هستند. این گونه رانندگان کمتر از تلفن همراه و وسایل جانبی مانند هندزفری استفاده می‌کنند. 

 

اغلب برای استفاده از مسیریاب‌ها نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های طراحی شده در این زمینه بر روی تلفن همراه دارید، اما برخی از دستگاه‌های GPS وجود دارند که شما را بی‌نیاز از تلفن همراه می‌کنند.

امروزه از این دستگاه‌ها بر روی کلیه ماشین‌های پیشرفته استفاده شده است، اما کر خودرو شما فاقد این قابلیت است، می‌توانید این دستگاه را به صورت مجزا از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌ها لوازم جانبی خودرو خریداری کنید.

 

سخن آخر

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که در حین رانندگی به تلفن همراه خود نیاز دارید، می‌توانید از ابزار‌ها و تکنولوژی‌هایی که امروزه مختص به خودروها طراحی شده‌ اند استفاده کنید. 

مطالب مرتبط:  16 روش عالی برای کاهش مصرف سوخت خودرو (راهنمای کامل)

این‌ گونه فضایی امن برای خود و دیگران ایجاد می‌کنید و با خیال راحت‌ و دقت بیشتری رانندگی خواهید کرد.

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *