شنبه , اردیبهشت 8 1403

آب بندی ماشین صفر سمند ef7

آب بندی ماشین صفر سمند ef7

آب بندی سمند ef7

علت آب بندی خودرو و روش انجام آن

ممکن است رانندگان زیادی وجود داشته باشند که به آب بندی خودرو توجه زیادی نکنند. همواره عادت های غلط زیادی در استفاده از خودروها وجود داشته که متاسفانه امروزه به شکل یک عادت در آمده اند. افرادی که خودروی نویی را تهیه می کنند کمتر به صفر بودن خودرو و آب بندی آن توجه داشته و تنها به دنبال رانندگی با بالاترین سرعت و لذت بردن از آن هستند.

آنچه در مورد آب بندی باید بدانید این است که آب بندی ناصحیح همیشه مستقیما بر کارکرد خودرو تاثیر نخواهد گذاشت و یا این تاثیر در طول زمان نمایان خواهد شد.

با این حال ممکن است ایراداتی مانند شنیدن صدای سوت یا زوزه از دیفرانسیل یا در هر کدام از دنده های ۱ تا ۵ و همچنین مشکل در کارایی موتور به همراه لرزیدن وجود داشته باشد که به یک مشکل دائمی در خودروی شما تبدیل شوند.

در مواردی که مشکلی برای خودرو پیش می آید ممکن است ناشی از آب بندی نادرست آن باشد که حتی به فکر آن هم نمی افتیم و به دنبال یافتن عیوب دیگر در خودرو هستیم.

خودروها تنها در صورتی که سیستم آب بندی درستی داشته باشند می توانند به بالاترین حد از کارایی خود مانند بیشترین شتاب و سرعت و قدرت و گشتاور خود برسند.

برای اثبات این مدعا می توان به این مثال اشاره کرد که خودروهایی نظیر پژو پارس و ۲۰۶ و یا پراید پس از این که از کارخانه تولیدی شان تحویل گرفته شوند به سختی می توانند خود را به سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت برسانند.

 

علت های آب بندی در خودروها

دلیل اول: قسمت های مختلف مکانیکی خودروها مثل رینگ ها و لاینرها و دیگر قطعات با فاصله بسیار کم از یکدیگر قرار گرفته اند که در هنگام حرکت در این نقاط می بایست روغن کاری صورت گیرد تا سطوح مربوطه با سهولت و راحتی بیشتری جابجا شوند.

دلیل دوم: قسمت های مختلف موتور خودرو جنس های متفاوتی با هم دارند و به همین دلیل نیاز است که کارکرد این قطعات با هم منطبق شده و به شکل درست جهت داده شوند.

دلیل سوم: در موتور خودرو انواع مختلف سیل و واشر وجود دارد که جنس آن ها از مس می باشد و کل موتور به شکل یک مجموعه کامل و مجزایی است که که در آن ضریب های انبساط طولی و حجمی متفاوت است و به همین دلیل می بایست در اولین دفعات کار با آن نسبت به آب بندی آن ها اقدام نمود.

دلیل چهارم: وقتی از آب بندی صحبت می کنیم منظورمان تنها در قطعات موجود در موتور نیست، بلکه قطعات سایر بخش ها نظیر قطعات دیفرانسیل و گیربکس و دیسک های ترمز نیز حساسیت بالایی در کارکرد خود دارند و به خاطر تماس های نزدیک قطعات در گیربکس و یاتاقان های دیگر بخش های موتور، آب بندی این نقاط هم یک امر ضروری و اساسی محسوب می شود.

وقتی که یک جفت دنده که به تازگی ساخته شده باشند در کنار هم قرار داده شوند، به خوبی با یکدیگر جفت نخواهند شد و به دلیل اصطکاک زیاد بین قطعات، لرزش و صدای بیشتری حین کار از خود تولید خواهند کرد.

 

در شرکت های با سابقه و ماهر در تولید این قطعات، این دنده ها بر روی دستگاه ویژه ای بسته شده و به مدت چند ساعت با هم شروع به کار خواهند کرد که به این کار اصطلاحا آب بندی کردن قطعات گفته می شود.

 

بدین معنی که آن قسمتی از دنده که بد تراش خورده باشد از بین رفته و دنده ها با هم به راحتی جفت خواهند شد. لازم به ذکر است که این شرایط بیش از حد ایده آل بوده و در مواقعی که تولید به میزان انبوه انجام می گیرد چنین کاری عملی نخواهد بود.

به طور کلی موتورهایی که به تعمیر نیاز دارند بیشتر از موتورهای تازه تولید شده به آب بندی نیاز دارند و دلیل آن هم این است که در موتورهای تعمیری قطعات سفت تر بسته شده اند اما در موتورهای نوی تولیدی کارخانه ها این قسمت ها و در واقع فاصله بین قطعاتی که در کنار هم‌ قرار دارند، روان تر حرکت می کنند.

 

با این که سطح تمامی قطعه های فلزی بر اساس دقت کار و عملیات تراش کاری قبل از ساخت صیقل داده می شوند اما بهترین کارکرد آن ها زمانی است که با دور کم و استفاده از روغن و روان كاری صحیح روی یکدیگر حركت كنند.

 

اگر روان کاری قبل از آب بندی و در دور موتور بالا در هنگام شروع کار این قسمت ها انجام شود، بازده چندانی نخواهد داشت که دلیل آن هم واکنش قسمت های مورد اصطکاک و سابیده شدن آن ها است و ربطی به کارکرد ضعیف پمپ روغن ندارد.

وقتی که موتور با دورهای بالا کار می کند، به خاطر اصطکاک بالای قطعات با یکدیگر، بر خلاف دورهای پایین روغن بین قطعات نفوذ نکرده و روان کاری به درستی انجام‌ نخواهد شد. به دنبال آن قطعات به درستی صیقل نشده و با افزایش دما، عملیات آب بندی به نحو صحیح اجرا نخواهد شد.

 

به همین دلیل است که کاهش دمای قطعات و خنک سازی آن ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است که زمانی که خودرو به شکل درجا و بدون حرکت کار کند، این عمل به خوبی صورت نخواهد گرفت.

به خاطر همین عامل مهم است که گفته می شود در چند کیلومتر اولیه از دورهای بالای موتور خودرو بهتر است از ناگهان شتاب گرفتن و درجا کار کردن خودرو به میزان زیاد جلوگیری شود.

 

علاوه بر دلایلی که پیش از این به آن ها اشاره شد، بدیهی است که وارد شدن استرس بر روی موتور در دورهای پایین بسیار کمتر از زمانی است که دورهای موتور بالا است.

بنابراین بهتر است که قطعات خودرو در دور پایین تر کار کنند و در صورتی که از همان روز اول از بالاترین توان موتور استفاده شود قطعا دچار آسیب خواهد شد.

 

در زمان آب بندی می بایست از چه کارهایی دوری کنیم؟

– رانندگی با شتاب زیاد هم در زمان حرکت و هم هنگام متوقف کردن خودرو

– حرکت کردن با سرعت بالا

– رانندگی کردن با یک سرعت یکسان یا دور موتور یکنواخت در زمان طولانی

– حرکت کردن به مدت زیاد در محل هایی که شیب های تندی دارند

– به کار بردن کلیه ظرفیت های خودرو نظیر بار و بکسل و غیره

– پر نمودن دنده ها و یا به کار بردن دنده مرده ( لازم به ذکر است که این دنده در گیربکس های اتوماتیک وجود ندارد.)

– درجا کار کردن با خودرو بیش تر از ۳ دقیقه (که البته رانندگی با موتور سرد نیز باعث آسیب به موتور خواهد شد)

– در طی زمان رسیدن به 1000 کیلومتر همواره آب و روغن خودرو را چک کنید

– حتی الامکان همیشه از بنزین سوپر استفاده کنید اما چنان چه به هر دلیلی امکان استفاده از آن را نداشتید حداقل تا 1000 کیلومتر ابتدایی خودرو از بنزین سوپر استفاده نمایید

مطالب مرتبط:  راه های بیدار ماندن هنگام رانندگی

– تا زمانی که خودرویتان به طور کامل آب بندی نشده از دست کاری کردن آن پرهیز کنید (هدف از دست کاری همان اسپورت کردن و تیونینگ و سایر اعمال مشابه می باشد)

– پس از این که مقدار 1000 کیلومتر را طی کردید، به صورت ناگهانی به خودرو فشار وارد نکرده و اجازه دهید تا خودروی شما رفته رفته به دورهای بالای موتور برسد

– به طور معمول بعد از این که 5000 کیلومتر توسط خودروی شما طی شود، می توانید از دورهای 6000 و یا بیشتر نیز استفاده کنید

– حتما توجه به دستورات درج شده در دفترچه راهنمای هر خودرو و توصیه های شرکت سازنده آن توجه نمایید (لازم به ذکر است که امروزه در بیشتر دفترچه های راهنما این توصیه ها به نام آب بندی ذکر نشده و از آن ها به عنوان توصیه هایی برای کارکرد اقتصادی و کمک به دوام محصول یاد می شود)

رعایت این موارد به هیچ عنوان سخت نبوده و شما می توانید با دقت و توجه تمامی آن ها را به انجام برسانید. توجه داشته باشید که آب بندی به طور کلی تنها برای خودروهای صفر کاربرد دارد.

برای آب بندی موتورهای تعمیری می توان به مدت ۵ ساعت به صورت درجا از آن استفاده نمود تا آب بندی شود. همچنین سعی کنید در زمان آب بندی خودرو بیش تر از دو نفر را سوار خودرو نکنید. در طول این کار می توانید اشکالات حاصل شده را یادداشت کرده و با مراجعه به مراکز مربوطه نسبت به حل آن ها اقدام نمایید.

 

تحلیل سمند ef7

در این قسمت قصد داریم به کسانی که قصد خرید یا ثبت نام این مدل خودرو را دارند راهنمایی هایی را برای انتخاب بهتر ارائه دهیم.

اگر توان متحمل شدن هزینه های بنزین را دارید و از این نظر مشکلی ندارید بهتر است که سراغ خودروی سمند ef7 نروید. یا این که اگر شخصی هستید که به صدا و کیفیت تزئینات محیط داخل ماشین حساس هستید نیز بهتر است سراغ گزینه های دیگری بروید.

در آغاز باید از هماهنگ نبودن موتور و گیربکس خدمتتان بگوییم که به میزان زیادی در ایجاد سر و صدا و هماهنگی دنده ها و بالتبع مصرف سوخت و عمر موتور نیز تاثیر گذار است.

این موتور به دلیل برخورداری از گشتاور بالا و قدرت بالاتری در مقایسه با موتور XU7 یا همان سمند معمولی قادر نیست از گیربکسی که بر روی سمند XU7  به کار می رود استفاده کند.

 

به همین دلیل گیربکس این خودرو سریعا دچار اشکال شده و شروع به زوزه کشیدن می کند. از لحاظ قطعات داخلی می توان گفت که به دلیل لرزش های بالا و هماهنگ نبودن موتور و گیربکس، پس از گذشت مدتی در قسمت داشبورد و شیشه جلو خودرو مشکل صدا پدیدار خواهد شد.

 

این مدل خودرو از همان اول مشکل اگزوز داشته و از هنگامی که خودرو را تحویل می گیرید، صدای زیادی از قسمت زیر ماشین شنیده خواهد شد که باید حتما به نمایندگی جهت تعمیر آن اطلاع دهید.

 

در قسمت دسته موتور خودرو با گذشت مدتی متوجه صدایی از طرف شاگرد خواهید شد که این مورد را هم می بایست با نمایندگی مطرح کرده و با نصب یک واشر مخصوص آن را برطرف کنید.

این مدل خودرو از یک سیستم نشت یابی گاز برخوردار می باشد و اگر کمترین میزان نشت گاز رخ دهد، شیر برق وصل شده به کپسول شروع به کار کرده و گاز را قطع خواهد نمود. البته تعداد زیادی از مالکان این خودرو می توانند با روشن شدن چراغ چک از این مورد مطلع شوند.

 

کارکرد ترمزهای این خودرو از ابتدای تحویل آن مناسب بوده و خودتان نیز می توانید با تست کردن سیستم ABS آن متوجه قابل اعتماد بودن ترمزها در مقایسه با وزن بسیار زیاد این خودرو که حدود 1300 کیلوگرم می باشد بشوید. لازم به ذکر است که اگر کولر خودرو روشن باشد، ترمزها کمی ضعیف تر عمل خواهند کرد.

 

کارکرد موتور خودرو در زمان گاز دادن بسیار خوب بوده و در سراشیبی های تند هم می تواند بسیار پر قدرت عمل کند. زمانی که عمل کننده از حالت گاز به بنزین یا بالعکس عوض کنید، می توان گفت که تغییر چندانی ایجاد نشده و متوجه تعویض سوخت نخواهید شد‌.

به طور کلی می توان گفت که این خودرو یک خودروی رده متوسط است. بعد از طی 15000 کیلومتر و سپری کردن مراحل مختلف سرویس و رفع عیوب این خودرو می توان در مسافرت های طولانی و در دمای هوای بالا از آن استفاده نمود.

 

خصوصیات روغن موتور

ممکن است در جاهای مختلف شنیده و یا خوانده باشید كه روغن موتور را باید در 5000 و 10000 كیلومتر و یا بیشتر عوض کرد. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی را در مورد عوامل موثر در تعویض روغن بیان کنیم که دانستن آن برای همه رانندگان کاربردی و لازم است.

 

دلیل تعویض روغن موتور

روغن موتور از هنگامی که آغاز به كار می کند، احتمال اكسیده شدن و تجزیه حرارتی آن وجود دارد و ممکن است که روغن پایه آن آلوده شده و كیفیت آن كاهش پیدا کند.

همچنین ممکن است مواد افزودنی استاندارد آن مانند مواد افزودنی پاك كننده هم به طور کامل استفاده شوند. در چنین زمانی خاصیت روان كاری و پاک كنندگی و جذب ذرات معلق در هوا و سایر ناخالصی ها کاهش خواهد یافت.

 

ارتباط سیاه شدن روغن موتور و زمان مناسب تعویض آن

برخی تصور می کنند كه سیاه شدن روغن موتور نشان دهنده خراب شدن و بی كیفیتی روغن می باشد که باید بگوییم این ادعا به هیچ عنوان درست نیست.

 

چنان چه روغن موجود در موتور خودرو بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ نداده و اصطلاحا سیاه نشود، می بایست در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

 

چرا که سیاه شدن روغن به خاطر خاصیت پاک كنندگی آن بوده که دوده های حاصل از احتراق و ذرات معلق و ناخالصی های روغن موتور را به خود جذب می کند.

 

اگر این اتفاق نیفتد، ناخالصی ها و دوده ها بر روی قسمت های متحرک موتور رسوب كرده و ‌مانع انتقال حرارت شده و منجر به ساییدگی زود هنگام قطعات، روغن سوزی، كم شدن بازده و توان موتور خواهد شد.

 

چه عواملی در زمان کارکرد و عوض کردن روغن موتور موثرند؟

عوامل زیادی در کم و زیاد شدن زمان تعویض روغن موتور و همچنین کیفیت کارکرد روغن تاثیر خواهند گذاشت که در ادامه به اصلی ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

نحوه کارکرد موتور

رانندگی کردن با وزن بار بیش از میزان استاندارد در مسیر های با شیب تند

رانندگی کردن با سرعت زیاد در آب و هوای سرد پیش از گرم شدن روغن موتور

در جا كار كردن بیش از حد موتور هنگام رانندگی در ترافیک های سنگین

با سرعت زیاد رانندگی کردن

خاموش و روشن کردن مداوم موتور به تعداد دفعات بالا در هوای سرد

رانندگی کردن در مسیر های خاكی و هوای دارای گرد و غبار به مدت زیاد

كیفیت روغن موتور و سوخت مورد استفاده

کیفیت فیلتر روغن و فیلتر هوا

عوض کردن به موقع فیلترهای روغن و هوا

كیفیت احتراق موتور (که بسته به تنظیم به هنگام موتور و برطرف کردن اشکالات برقی و روند سوخت رسانی به آن متفاوت خواهد بود)

تاثیر نوع و کیفیت سوخت مصرف شده در عوض کردن روغن

احتمالا همگی شما می دانید كه سابقا برای بهتر سوختن بنزین معمولا به آن سرب اضافه می شد که بعد از این که وارد روغن موتور می شود منجر به اكسیده شدن زود تر روغن و کاهش كیفیت آن خواهد شد كه خوشبختانه هم‌ اکنون دیگر از آن استفاده نمی شود.

مطالب مرتبط:  نقطه کور خودرو چیست؟ (توضیحات کامل)

بنزینی که میزان اكتان کمتری دارد با ایجاد احتراق ناقص و افزودن دوده به روغن باعث می شود كه خاصیت روان كاری روغن کاهش پیدا کند. به کار بردن بنزین های سوپر که بر اساس تكنولوژی به کار رفته در موتور تهیه می شوند می تواند این مشكل را تا حدودی رفع كند.

 

ارتباط بین نوع روغن و مدت زمان تعویض آن

همگام با پیشرفت فناوری و بهبود تكنولوژی به کار رفته در ساخت موتورها، شرایط عملکرد موتورها از نظر افزایش دور موتور، بیش تر شدن نسبت تراكم، افزایش دمای احتراق، وارد شدن فشار بیش تر به یاتاقان های ثابت و متحرک بهبود پیدا کرده است.

 

به همین دلیل نیز سازندگان روغن موتور به این فکر افتاده اند که روغن هایی مناسب تكنولوژی به کار رفته در موتور ها یا روغن هایی با زمان تعویض بیشتر تولید کنند.

این روزها با در نظر گرفتن استاندارد های زیست محیطی، میزان تبخیر و کم تر شدن سطح روغن موتور محدود تر شده است و همچنین سر ریز روغن برای تهیه کمبود روغن موتور نیز كاهش یافته است.

در بازار می توان انواع مختلف روغن ها با كیفیت های گوناگون را یافت. با توجه به این گستردگی در انواع روغن ها پیشنهاد می شود که با به دستور العمل كارخانه سازنده خودرو مراجعه شود تا بتوان در استفاده از روغن مناسب و تعویض به موقع آن با توجه به نكات توصیه شده اقدام نمود.

 

با انتخاب روغن مناسب طول عمر و راندمان کاری موتور خودرو را افزایش دهید

برای این که بتوانید یک روغن موتور مناسب با کارکرد خودروی خود انتخاب کنید می بایست عوامل و نکات مختلفی را در نظر بگیرید.

روغن موتوری را یک روغن موتور مرغوب می نامند که از گرانروی مناسب و ضریب اصطكاک خیلی کمی برخوردار باشد و قابلیت روان كاری قسمت های گوناگون و قطعات متحرک موتور را داشته باشد.

به علاوه، روغن موتور نه تنها باید با تركیبات پلیمری موجود سازگار باشد، بلکه باید تاثیرات مطلوبی در برابر جلوگیری از زنگ زدگی، اكسیداسیون، خوردگی و سایش داشته باشد.

 

وظایف روغن موتور:

کم کردن میزان اصطكاک قطعات متحرک موتور

آب بندی كامل بین سیلندر و پیستون

جلوگیری از نفوذ دوده و تركیبات حاصل از تجزیه روغن به قطعات داخل موتور

عدم ایجاد رسوبات بین قطعات

خنك کردن قطعات داخلی موتور

حافظت قطعات موتور از خوردگی

كاهش دادن ساییدگی قطعات موتور

عملکرد مطلوب قطعات متحرک موتور در محدوده های دمایی گوناگون

 

گرانروی روغن چیست؟

ویسكوزیته یا همان گرانروی به میزان مقاومت یک سیال در برابر جاری شدن می گویند. روغن ها بر اساس میزان گرانروی آن ها به دو دسته تقسیم می شوند که شامل روغن های تک درجه ای یا Mono Grade و روغن های چند درجه ای یا چهار فصل یا Multi Grade می باشد.

 

در حال حاضر به کار بردن روغن های از نوع تک درجه ای مثل 30 یا 40 در موتورها توصیه نمی شود و در عوض روغن های چند درجه ای یا چهار فصل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

این دسته روغن ها بر اساس طبقه بندی انجمن مهندسی خودرو یا SAE به شکل 20W50 , 10 W 40 تعریف می شوند.

 

عددی که پیش از W آمده بیانگر میزان گرانروی روغن موتور در دمای پایین می باشد. هر چقدر که این عدد كمتر باشد، این روغن در دمای کم تر کارایی بهتری خواهد داشت.

عددی که بعد از W می آید بیانگر میزان گرانروی در دمای بالا می باشد و هر چقدر که این عدد بیشتر باشد، روغن مذکور در دماعای بالاتر حالت چسبندگی بیشتری داشته و سفت تر خواهد بود.

 

اساسی ترین خاصیت روغن، وجود مداوم آن از زمان استارت تا خاموش شدن موتور بدون متوقف شدن می باشد، به شکلی كه با همه قطعات متحرک و ثابت موتور بدون استثنا تماس داشته باشد.

به همین دلیل گرانروی روغن باید به اندازه ای باشد كه بهترین شرایط روان كاری را در كمترین مدت عملی سازد. علاوه بر این با کاربرد این روغن باید خودرو در حالت سرد به آسانی استارت خورده و در نتیجه عمر باتری و استارت آن بیش تر شود.

 

ویژگی های روغن

انستیتو نفتی آمریكا برای این که بتواند روغن ها را به خوبی طبقه بندی کند، نوعی برچسب كیفیت مطابق با فناوری ساخت روغن ها را با كد بندی ویژه ای اختراع کرده است.

بدین صورت که اولین حرف آن نشان دهنده نوع موتور محل مصرف (حرف C در خودروهای دیزلی و حرف S در خودروهای بنزینی به کار می رود)‌ و دومین حرف نیز بیانگر میزان كیفیت روغن می باشد.

به این معنی كه حرف A بیانگر کم ترین میزان كارایی بوده و هر چه حروف بالاتر بروند، میزان كارایی هم بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال SG , SJ , SL , SM و غیره که میزان كارایی بیشتری را نشان می دهند، بیانگر این نکته است که در این روغن ها از افزودنی های بیشتری استفاده شده و در بررسی های آزمایشگاهی و کارکردی قادر به تحمل شرایط دشوارتری هستند.

 

کاربرد افزودنی های مختلف روغن به این صورت است که میزان مقاومت روغن را در برابر شرایط دشوار حرارتی و فشارهای بالا در موتور بهبود می بخشند.

روغن هایی که از شركت های سازنده خودروها به استفاده از آن ها توصیه می شود ویژگی های مورد نیاز را نداشته و به هیچ عنوان نباید افزودنی های دیگر موجود در بازار را به آن ها اضافه کرد. چون که باعث بروز اشکال در عملكرد روغن و ویژگی هایی كه از اول در آن وجود داشته خواهند شد.

 

سیاه نشده روغن در زمان كار بیانگر مرغوبیت روغن نیست بلكه به این دلیل است كه روغن توانایی جذب صحیح ذرات اسیدی و ناخالصی های گوناگون را ندارد و باید تعویض شود. همچنین نباید چند نوع روغن را با هم ترکیب کرده و به طور همزمان از آن ها در موتور استفاده کنید.

 

شکوفایی صنعت خودروسازی

هم اکنون حدود سه دهه از تولید پیكان می گذرد و به دلیل نداشتن تنوع در ظاهر و مشکلات فنی، شرکت های تولیدی را بر آن داشت تا به طراحی و ساخت خودرویی جدید بپردازند که كاملا با آن چه هم اکنون در دست داریم متفاوت باشد.

این شركت در راستای پیشبرد اهداف سازندگی در كشور و رقابت با سایر شركت های خودروسازی خارجی، در مركز تحقیقات ایران خودرو با همكاری مهندس ها و متخصصان مختلف در تلاش است تا نمونه های جدیدی از خودرو ملی به نام پیكان جدید طراحی کرده و به تولید برساند.

 

سمند به عنوان خودروی ملی با برخورداری از مزیت هایی مثل مصرف سوخت کمتر، آلایندگی پایین تر، فرمان پذیری بسیار خوب مخصوصا در مسیر های پر پیچ و خم، برخورداری از ابعاد مناسب جهت استفاده های درون شهری و برون شهری، داشتن ایمنی بالا به خاطر بهره مندی از بدنه محكم، داشتن فضای مناسب در داخل اتاق، داشتن جای کافی در صندوق عقب و سیستم هشدار دهنده هوشمند به یكی از پر طرفدار ترین خودروهای روز کشور و حتی بعضی از كشورهایی که به آن ها صادر می شود تبدیل شده است.

یكی از بزرگ ترین برتری های این خودرو، داشتن كارت طلایی خدمات پس از فروش می باشد كه باعث شده کلیه خدمات آن در سرتاسر كشور به شکل رایگان و با سرعت بالا در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد.

 

از جمله تجهیزات مدل های گوناگون خودروی سمند كه به شکل استاندارد به مشتری ها عرضه می شود شامل كولر، فرمان هیدرولیکی، سیستم هشدار دهنده هوشمند، شیشه بالابرهای برقی، آینه های کناری برقی، گرمكن شیشه عقب، قفل مركزی با قابلیت كنترل از راه دور و چراغ های مطالعه می باشد كه در کنار سایر موارد، خودروی سمند را به یکی از مجهزترین و راحت ترین خودروهای تولید داخل بدل کرده است.

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *