چهارشنبه , اردیبهشت 5 1403

سوالات آیین نامه لیفتراک 1403 (گواهینامه ویژه لودر و لیفتراک و …)

نمونه سوالات جهت اخذ گواهینامه ویژه مخصوص لیفتراک و لودر و غیره

دسته ای از ماشین آلات همچون وسایل نقلیه کشاورزی و عمرانی و ساختمانی و صنعتی نیازمند داشتن گواهینامه ای ویژه برای کار کردن با آن ها هستند.

گروهی از این ماشین آلات شامل مواردی همچون تراکتور، غلطک، بیل مکانیکی، جرثقیل، لیفتراک، لودر، بابکت، گریدر و سایر وسیله های مشابه هستند.

برای این که بتوانید گواهینامه ویژه برای استفاده از این ماشین ها را دریافت کنید می بایست در دو آزمون مختلف نمره قبولی کسب کنید، یکی آزمون آیین نامه و دیگری آزمون عملی رانندگی. در این مطلب مجموعه ای از نمونه سوالات آیین نامه ویژه برای شما داوطلبان شرکت در این آزمون تهیه و گرد آوری شده است که با مطالعه این سوالات خواهید توانست به راحتی در آزمون مربوطه پذیرفته شوید.

کاربران گرامی اگر میخواهید به راحتی در آزمون اصلی قبول شوید به شما بسته طلایی را پیشنهاد میکنیم فقط کافیه بسته طلایی را مطالعه کنید دیگر نیاز به کتاب آیین نامه و یا جزوه های مختلف ندارید فقط با چند ساعت مطالعه بسته طلایی قبولی شما تضمین می شود.

قیمت : 27900 تومان

سوالات آیین نامه لیفتراک رایگان

تعریف گواهینامه ویژه

برای این که بتوان با ماشین آلات عمرانی یا کشاورزی یا ساختمانی کار کرد، نمی توان به داشتن گواهینامه های پایه سه یا پایه یک اکتفا کرد، بلکه باید حتما یک گواهینامه ویژه داشته باشید.

دلیل اختصاص گواهینامه ویژه به این گونه ماشین آلات این است که آن ها از توانایی ها و امکانات ویژه ای در مقایسه با سایر ماشین آلات برخوردار بوده و جهت به کار گیری هر کدام از آن ها می بایست دانش و توانایی شما در استفاده از آن ها حتما مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

دلیل اقدام به دریافت گواهینامه ویژه

با داشتن این گواهینامه، شخصی که در پروژه مورد نظر کارفرمای شماست می تواند از بابت داشتن مهارت کافی جهت استفاده از این ماشین آلات توسط شما اطمینان کافی داشته و بداند که شما هنگام کار با این ماشین ها اصول و قواعد مربوط به هر کدام را رعایت خواهید نمود.

مطالب مرتبط:  دور دو فرمان (آموزش دور دو فرمانه و یک فرمانه)

در این صورت خطرات کم تری هنگام کار شما را تهدید کرده و همچنین ماشین آلات مذکور نیز کم ترین آسیب و صدمه را خواهند دید. به عنوان مثال در هنگام کار با لیفتراک‌ اگر با اصول و قواعد کار با این ماشین آشنا نباشید ممکن است خطرات متعددی را برای خود و دیگران ایجاد کنید.

نحوه ثبت نام جهت اخذ گواهینامه ویژه

برای این که بتوانید گواهینامه ویژه ماشین آلات مد نظر خود را دریافت کنید می بایست ابتدا مدارک لازم را تهیه و آماده کرده و سپس به آموزشگاه هایی که این گونه خدمات را به متقاضیان ارائه می دهند مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که تمامی آموزشگاه ها چنین خدماتی را ارایه نمی دهند و مجوز اعطای گواهینامه ویژه را ندارند. به همین دلیل می بایست آموزشگاهی را پیدا کنید که قابلیت ارایه خدمات مربوط به گواهینامه ویژه را داشته باشد.

مدارکی که برای ثبت نام شما مورد نیاز خواهند بود شامل نسخه کپی و اصل شناسنامه، کارت ملی و تعدادی عکس می باشد. علاوه بر این ها، هزینه ای هم بابت ثبت نام از شما اخذ خواهد شد که هزینه اخذ شده بابت ثبت نام در آموزشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد.

به روز ترین سوالات اخذ گواهینامه ویژه

در این سایت ما بهترین نمونه سوالات جهت اخذ انواع گواهینامه، من جمله گواهینامه ویژه را برای شما داوطلبان گرامی گرد آوری کرده ایم که شامل نمونه سوالات پایه یک و پایه دو و سایر انواع گواهینامه ها می باشد.

در این قسمت همچنین جدیدترین نمونه سوالات مربوط به گواهینامه ویژه آورده شده است که با مطالعه آن ها شما قادر خواهید بود به آسانی در این امتحان قبول شوید.

این نمونه سوالات به گونه ای قرار داده شده اند که شما بتوانید در دستگاه های مختلف اعم از گوشی همراه، کامپیوتر، لپ تاب و … آن ها را مطالعه نموده و به موفقیت آزمون آیین نامه خود را پشت سر بگذارید.

مطالب مرتبط:  بهترین ماشین برای کار در اسنپ و مسافرکشی

سوالات متداول:

برای استفاده از کدام دسته از انواع وسایل نقلیه به گواهینامه ویژه نیاز پیدا خواهیم کرد؟

برای استفاده از انواع ماشین آلات صنعتی و کشاورزی و عمرانی همچون تراکتور، غلطک، بیل مکانیکی، جرثقیل، لیفتراک، لودر، بابکت، گریدر و سایر وسیله های مشابه، داشتن گواهینامه ویژه ضروری است.

چگونه می توان گواهینامه ویژه دریافت کرد؟

برای دریافت گواهینامه ویژه می بایست در دو آزمون آیین نامه و آزمون رانندگی عملی قبول شد تا بتوان گواهینامه را دریافت کرد.

چرا برای کار با ماشین آلات عمرانی و صنعتی و کشاورزی باید حتما گواهینامه ویژه داشته باشیم؟

این ماشین ها از توانایی ها و امکانات ویژه ای در مقایسه با سایر ماشین آلات برخوردار بوده و جهت استفاده از آن ها می بایست دانش و توانایی شما در استفاده از آن ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام برای دریافت گواهینامه ویژه شامل چه مواردی است؟

مشابه سایر انواع گواهینامه ها، مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه ویژه نیز شامل کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی و چند قطعه عکس به همراه هزینه ثبت نام می باشد.

چگونه می توان در آزمون آیین نامه گواهینامه ویژه نمره قبولی را کسب کرد؟

شما می توانید با دریافت و مطالعه جدیدترین نمونه سوالات که در این مطلب برای شما آورده شده، به راحتی نمره قبولی در آزمون آیین نامه مربوط به گواهینامه ویژه را کسب کنید.

گواهینامه ویژه را از چه آموزشگاه هایی می توان دریافت کرد؟

تمام آموزشگاه ها مجوز صدور گواهینامه ویژه را نداشته و برای گرفتن این نوع گواهینامه، شما باید به دنبال آموزشگاهی باشید که چنین خدماتی را ارائه می دهند.

مزیت های برخورداری از گواهینامه ویژه چیست؟

داشتن گواهینامه ویژه باعث می شود که میزان خطرات موجود حین کار با دستگاه برای شما و دیگران به حداقل رسیده و همچنین میزان استهلاک و آسیب دستگاه نیز کم تر شود.

مطالب مرتبط:

آموزش رانندگی لیفتراک

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

یک دیدگاه

  1. سلام خیلی ممنونم با یک غلط قبول شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *