یکشنبه , اردیبهشت 23 1403

گواهینامه موتور بدون آزمون (گواهینامه موتور یک روزه)

گواهینامه موتور بدون آزمون – یک روزه

گواهینامه موتور بدون آزمون، فقط برای موتورسیکلت و برای افراد واجد شرایط که موتورسیکلت دارند، (فقط تهران) بعد از مراجعه به شهرک آزمایش در تهران برای ثبت نام و بعد از ارائه مدارک هویتی، احراز آدرس پستی خود، با پرداخت هزینه پایین تر از آموزشگاه رانندگی که تا 60 درصد کاهش یافته، صادر خواهد شد.

اخیرا شاهد صدور گواهینامه موتور بدون آزمون هستیم که شرایط بسیار مناسبی را برای افرادی که واجد شرایط استفاده از موتور هستند، فراهم کرده است. در ادامه به چگونگی اخذ گواهینامه موتور بدون آزمون می‌پردازیم تا بتوانید از این طریق به موتورسواری در سطح شهر بپردازید.

 

معرفی طرح گواهینامه موتور بدون آزمون

دارا بودن گواهینامه موتور یکی از مهم‌ترین مدارکی است که به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از این وسیله نقلیه در داخل و خارج شهر تردد کنید.

بدون دارا بودن گواهینامه موتور استفاده از موتورسیکلت در داخل و بیرون شهر تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده جریمه خواهید شد.

ازآنجاییکه موتورسیکلت وسیله ارزان‌قیمتی بوده و یادگیری آن از خودرو آسان‌تر است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به اخذ گواهینامه این وسیله نقلیه بپردازند.

البته در این میان برخی از افراد بدون دارا بودن گواهینامه اقدام به خرید موتور برقی کرده‌اند که سبب وقوع تصادفات بسیار زیادی در سطح شهر شده است. به همین دلیل امروزه شاهد تصویب طرح جدیدی با عنوان گواهینامه موتور بدون آزمون هستیم که شما می‌توانید در کم‌تر از 24 ساعت گواهینامه خود را تحویل بگیرید.

مطالب مرتبط:  حق تقدم در رانندگی (آموزش کامل) (سوالات حق تقدم با جواب)

 

آشنایی با شرایط اخذ گواهینامه موتور بدون آزمون

گواهینامه موتور بدون آزمون یا گواهینامه یک روزه یکی از طرح‌های جدیدی است که در تهران ایجاد شده است. در این طرح آزمایشی اگر دارای موتور سیکلت هستید ولی گواهینامه ندارید، می‌توانید با توانایی و مهارت عملی که دارید، بدون نیاز به آزمون کتبی در کم‌تر از 24 ساعت به دریافت گواهینامه بپردازید.

این افراد با هزینه‌ای که نسبت به قبل 60 درصد کاهش یافته، می‌توانند اقدام به دریافت این گواهینامه نمایند. البته برای اخذ این گواهینامه شما باید واجد شرایطی باشید که این شرایط به شرح زیر است:

  • دارا بودن حداقل 18 سال سن
  • توانایی پرداخت هزینه دریافت گواهینامه
  • دارا بودن موتورسیکلت با پلاک
  • احراز آدرس پستی متقاضی در سیستم‌های محل آزمون عملی

گواهینامه موتور یک روزه

 

گواهینامه موتور یک روزه

گواهینامه یک روزه، صرفا در خصوص موتور سیکلت و برای افراد واجد شرایط که از موتورسیکلت برخوردار هستند، پس از مراجعه به شهرک آزمایش در تهران برای ثبت نام و بعد از ارائه مدارک هویتی، امضای منشور اخلاقی و قانونی و احراز آدرس پستی، با پرداخت هزینه این امر که تا 60 درصد کاهش یافته، صادر خواهد شد.

 

مراحل ثبت نام گواهینامه یک روزه

اگر قصد دریافت گواهینامه یک روزه موتور را دارید، باید با مراحل ثبت نام گواهینامه آشنا باشید تا در روند کار مشکلی برای شما ایجاد نشود.

در صورتیکه قصد دریافت گواهینامه موتور بدون آزمون را دارید، باید برای دریافت این گواهینامه اقدام کنید. دریافت گواهینامه یک روزه موتور به صورت آزمایشی و در شهرک آزمایش انجام می‌گیرد. البته این طرح در مراکز استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

مطالب مرتبط:  آموزش تابلوهای راهنمایی رانندگی با جواب و اسم (0 تا 100)

پس از ارائه مدارک و انجام آزمایش‌های سلامت و معاینه چشم متقاضی باید هزینه‌ای را برای ثبت‌نام پرداخت کند. پس از پرداخت هزینه و در صورت قبولی در آزمون عملی شما می‌توانید گواهینامه موتور خود را در همان روز دریافت کنید.

 

مدارک لازم برای گواهینامه موتور یک روزه چیست؟

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه یک روزه موتور به شرح زیر است:

  • تحویل مدارکی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • فیش واریز هزینه
  • مدارک لازم برای اثبات دارا بودن موتور
  • مدارک معاینات چشم
  • مدارک مربوط به محل سکونت، فیش گاز و برق و…
  • عکس سه در چهار
  • مدارک مربوط به نظام وظیفه

گواهینامه موتور بدون آزمون

 

آدرس مراکز گواهینامه موتور یک روزه

مراکز گواهینامه موتور یک روزه: از آنجاییکه این طرح در حال حاضر به صورت آزمایشی و در مراکز منتخب پلیس راه نمایندگی تهران برگزار می‌شود، متقاضیان برای دریافت گواهینامه موتور بدون آزمون باید به آدرس تهران، شهرک آزمایش، بلوار مرزداران و بوستان آزمایش مراجعه کنند تا بتوانند گواهینامه را دریافت نمایند.

البته علاوه‌بر شهرک آزمایش این طرح به زودی در مراکز استان‌ها نیز برگزار می‌شود و شما می‌توانید برای دریافت این گواهینامه اقدام کنید.

 

دریافت گواهینامه موتور بدون آزمون برای افرادی که نمی‌خواهند در آزمون شرکت کنند و دارای موتور با پلاک هستند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. شما با پرداخت مبلغی مناسب می‌توانید این گواهینامه را دریافت کنید و به صورت قانونی تردد داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره گواهینامه موتور یک روزه اینجا کلیک کنید

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

یک دیدگاه

  1. محمدحسین. عبدالهی ششکلی

    سلام من سال ۱۴۰۱ثبت طرح اسان شرکت برای امتحان مریض شدم نرسیدم برم امتحان شهری بعد ۱۴۰۲ رفتم گفتن قانون برداشته شده شهرک ازمایش باید بری ایین نامه امتحان بدی حالا چکار باید کنم راهنماي کنید لطفا ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *