جمعه , اردیبهشت 21 1403

جریمه سرعت غیر مجاز سال 1403

جریمه سرعت غیر مجاز

جریمه سرعت غیر مجاز خودروها

یکی از اقداماتی که برای کاهش تصادفات و افزایش تمرکز رانندگان هنگام رانندگی انجام شده، جریمه کردن نقدی و غیر نقدی راننده برای زیر پا گذاشتن قوانین است. این تخلفات امروزه توسط دوربین های کنترل سرعت بررسی و ثبت می شوند. در ادامه با میزان جریمه و نمره منفی در سرعت غیر مجاز راننده توضح خواهیم داد با ما همراه باشید.

 

میزان جریمه نقدی سرعت غیرمجاز

در دو صورت میزان جریمه ها متفاوت خواهد بود، در صورتیکه راننده با سرعت بیش از حد مجاز در شهرهای بزرگ و جاده ها بیش از 30 کیلومتر رانندگی کند، میزان جریمه پرداختی 60 هزار تومان و در شهرهای کوچک 45 هزار تومان و روستاها 30 هزار تومان می باشد.

در صورتیکه راننده بیش از 30 کیلومتر رانندگی کند، در شهرهای بزرگ 200 هزار تومان و شهرهای دیگر 180 هزار تومان و در روستا ها 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در سال جدید با افزایش 7 درصدی آن مواجه هستیم.

 

میزان جریمه غیرنقدی سرعت غیر مجاز

سرعت غیر مجاز علاوه بر جریمه نقدی، جریمه غیر نقدی هم در بر دارد، کسب 5 تا 10 نمره منفی در رانندگی برای وسایل نقلیه شخصی و نمره منفی 10 الی 15 برای وسایل نقلیه عمومی از سمت اداره راهنمایی و رانندگی برای گواهینامه رانندگان در نظر گرفته شده است.

 

عدم پرداخت جرایم نقدی سرعت غیر مجاز

جریمه های ثبت شده معمولا تا 60 روز بعد مهلت پرداخت دارند در غیر این صورت و عدم پرداخت آن بیش از 60 روز جریمه ای به دنبال نخواهد داشت و این میزان جریمه دو برابر نخواهد شد.

مطالب مرتبط:  چگونه ثابت کنیم جریمه خودرو ما اشتباه بوده است؟

تنها پرداخت نکردن جرایم تسلیمی و الصاقی در زمان مقرر پس از گذشت 60 روز دو برابر می شود.

ممکن است گاهی ارسال این جریمه ها دچار اشتباه شده باشند و برای راننده جریمه ارسال شود در صورتیکه مرتکب چنین جرمی نشده است، در این صورت راننده حق اعتراض دارد و می تواند این اشتباه را از سمت راهنمایی و رانندگی پیگیری کند و بی گناهی خود را اثبات کند.

برخی از رانندگان با مخدوش کردن و یا دست کاری پلاک خودرو بر خلاف قوانین عمل می کنند که این کار بر اساس قانون و مقررات مبلغ 61 هزار تومان جریمه برای اعمال قانون و همچنین 200 هزار تومان به دلیل ارتکاب جرم به مراجع قضایی اعلام می شود.

برای جلوگیری از این جرایم بهتر است با رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و همچنین جان و مال خود و دیگران را حفظ کنید، عجله کردن هنگام رانندگی بسیار خطر آفرین است و بسیاری از تصادفات جاده ای از سرعت بالای راننده نشات می گیرد.

پس بهتر است به تابلو ها توجه کنید و حد سرعت در جاده، سطح شهر و سایر مکان های شهر را رعایت کنید تا شامل جریمه و نمره منفی برای گواهینامه خود نشوید.

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *