شنبه , اردیبهشت 22 1403

کارت شناسایی ماشین دقیقا چند روزه به دستمان می رسد؟

کارت شناسایی ماشین دقیقا چند روزه به دستمان می رسد؟

کارت ماشین بعد از چند روز به دستم می رسد؟

همه افراد برای تشخیص هویت خود دارای مدرکی هستند که اثبات می کند متعلق به چه شهری هستند، متولد چه سال، نام پدر و سایر اطلاعاتی که باعث شناخت می شود.

خودرو ها نیز دارای کارت هستند که مشخص کننده اطلاعات خودرو است، این کارت باید همیشه همراه راننده صاحب خودرو باشد تا در صورت لزوم اثبات کند که این ماشین برای اوست.

اگر قصد خرید ماشین دارید و یا تازه ماشین خریدید با این سوال مواجه می شوید که کارت ماشین بعد از چند روز به دستم می رسد؟ در این مقاله قصد داریم تا این اطلاع را در اختیارتان قرار دهیم پس تا آخر با ما همراه باشید.

 

کارت ماشین کی به دستم می رسد؟

پس از ثبت مدارک و به نام زدن خودرو و سپس گرفتن سند ماشین و پلاک گذاری روی ماشین می توانید منتظر رسیدن کارت ماشینتان باشید اما صبور باشید زیرا 45 الی 65 روز کاری طول خواهد کشید تا کارت ماشین شما حاضر و برای شما ارسال شود.

 

همراه داشتن کارت ماشین ضروری است؟

کارت ماشین یکی از کارت هایی است که راننده باید همراه خود داشته باشد زیرا نشان دهنده این است که خودرو سرقتی نیست و متعلق به راننده می باشد.

مطالب مرتبط:  جریمه صحبت با تلفن همراه 1403

اگر زمانیکه کارت ماشین همراهتان نباشد و افسر جلوی شما را بگیرد و درخواست کارت کند و شما آن را همراه خود نداشته باشید، در بهترین حالت تنها جریمه می شوید و در موارد دیگر ماشین به پارکینگ منتقل می شود و راننده برای آزاد کردن ماشین باید مراحلی طی کند؛ پس بهتر است این کارت را حین رانندگی همراه خود داشته باشید.

سعی کنید این مدرک مهم را داخل ماشین جا نگذارید و همراه خودتان داشته باشید زیرا در صورت سرقت ماشین، اگر کارت نیز همراه آن باشد کار شما سخت خواهد شد و اگر جرمی با آن ماشین صورت بگیرد به نام شما تمام خواهد شد.

 

چه مشخصاتی روی کارت ماشین ثبت می شود؟

این کارت دارای مشخصاتی شامل شماره پلاک خودرو، مدل، رنگ و مشخصات فنی خودرو، شماره VIN، مشخصات مالک خودرو می باشد. کارت ماشین نوعی سند است که مالکیت راننده را اثبات می کند و برای رانندگی باید همراه راننده باشد.

 

در صورتی که کارت ماشین ارسال شد و ما خانه نبودیم چه کار کنیم؟

ممکن است کارت ماشین آماده شده باشد و برای شما ارسال شود اما از شانس بد شما در خانه نباشید، حال چه می شود؟

در این صورت مامور پست آن را به اداره پست برمیگرداند و دوباره ارسال می کند و اگر باز هم در خانه نباشید، شما می توانید با در دست داشتن کارت ملی و برگ سبز خودرو برای تحویل گرفتن آن از اداره پست اقدام کنید.

 

در صورت مفقود شدن کارت ماشین چیکار کنیم؟

اگر کارت خودرو به هر دلیل گم شود یا جایی جا بماند یا حتی دزدیده شود باید چه کار کرد؟ پس از متوجه شدن این موضوع سریعا به همراه سند خودرو و کارت ملی و دیگر مدارک لازم به پلیس +10 مراجعه کنید و مفقودی کارت ماشین را اعلام نمایید و درخواست کارت المثنی دهید. در این صورت پس از گذشت 30 الی 40 روز کاری کارت شما صادر و ارسال می گردد.

مطالب مرتبط:  چگونه ثابت کنیم جریمه خودرو ما اشتباه بوده است؟

 

چیپست کارت ماشین چیست؟

تراشه ای روی کارت ماشین است که افسر راهنمایی و رانندگی بتواند به صورت الکترونیکی درستی این اطلاعات را ببیند و یا بتواند ماشین متخلف را جریمه کند، این اطلاعات که با عبور کارت از دستگاه خودپرداز مانند روی دیتابیس ثبت می شود و سوابق شما روی کارت ثبت می گردد.

این چیپست باعث ثبت نمره منفی و همچنین نمایش نمرات منفی قبل به افسر راهنمایی رانندگی می شود، اگر نمره منفی شما زیاد باشد، ماشین شما به پارکینگ منتقل می شود.

باید در حفظ و نگهداری این کارت بخصوص چیپست آن کوشا باشید زیرا با از بین رفتن یا مخدوش شدن این چیپست باید به دنبال المثنی کارت باشید که کاری زمان بر است.

 

در انتها…

در این بخش با سوال متداوم اینکه: کی کارت ماشین به دستمان می رسد؟ و توضیحات لازم درباره صدور آن صحبت کردیم در آخر به طور خلاصه برایتان می گوییم که نگران دیر رسیدن کارت به دستتان نباشید و صبور باشید.

کارت ماشین پس از به نام زدن و ثبت پلاک پس از نهایت 35 الی 45 روز کاری به دستتان می رسد در غیر این صورت با در دست داشتن کارت ملی و برگ سبز خودرو می توانید به اداره پس مراجعه کنید و صدور کارت ماشین خود را پیگیری کنید.

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

یک دیدگاه

  1. بنده ازماشینم یک هفته هست مسافرت رفتم شهرستان استفاده نکردم پیام جریمه تسلیمی پلیس آمده برام کمر بند ایمنی نبستی اولا من درآن تاریخ تهران نبودم دومآ اوتلندر اگه کمر بند ایمنی نبندی ترمزدستی برقی هست اتومات قفل میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *