جمعه , اردیبهشت 21 1403

جریمه صحبت با تلفن همراه 1403

جریمه صحبت با تلفن همراه

جریمه 100 هزار تومانی تلفن همراه در هنگام رانندگی

در هنگام رانندگی، صحبت با هر شخص و یا استفاده از گوشی موبایل، که موجب حواس پرتی راننده می شود ممنوع می باشد، زیرا حین صحبت ممکن است حواس راننده پرت شود و موجب تصادف با خودروهای دیگر و یا برخورد به موانع شود و منجر به آسیب رسیدن به سرنشینان و در موارد شدیدتر منجر به فوت آنان خواهد شد.

اگر راننده حین رانندگی با تلفن همراه صحبت کند جریمه 100 هزار تومانی برای او در نظر گرفته شده است، البته این میزان نسبت به سال های گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.

این جریمه های نقدی نیز برای جلوگیری از ارتکاب و همچنین تکرار مجدد برای راننده خاطی در نظر گرفته شده است؛ حواس پرت شدن راننده با تلفن همراه یا چک کردن پیامک، نگاه کردن تصویر یا عکس، که از طریق موبایل صورت گیرد و باعث بر هم خوردن تمرکز راننده مخصوصا در جاده و یا سرعت بالا در حین رانندگی شود، باعث رخ دادن حادثه ی جبران ناپذیری خواهد شد. این حرکت علاوه بر جریمه نقدی سه نمره منفی برای راننده وسایل نقلیه شخصی و 5 نمره منفی برای راننده وسایل نقلیه عمومی خواهد داشت.

 

خطر های استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی کردن

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که صحبت کردن با تلفن همراه چه خطری برای شما دارد؟ چه جریمه ای برای صحبت با تلفن همراه حین رانندگی در نظر گرفته شده است؟

باید این نکته را یادآور شد که هر چیزی که باعث مشغول شدن فکر راننده شود و تمرکز او را از رانندگی مختل کند یک تهدید بزرگ برای جان راننده و سرنشینان محسوب می شود.

مطالب مرتبط:  کارت شناسایی ماشین دقیقا چند روزه به دستمان می رسد؟

بهتر است اگر صحبت ضروری دارید و یا قصد ارسال پیامی دارید ابتدا خودرو را متوقف کرده و در محلی پارک کنید سپس با خیال راحت تماس بگیرید و پس از اتمام کارتان به ادامه رانندگی بپردازید.

حین صحبت با تلفن ممکن است با شنیدن خبر شوکه کننده و یا خوشحال کننده تمرکز خود را از دست بدهید. اکثر تصادفات در کمتر از 2 الی 5 ثانیه رخ دادند، یعنی قبل از دیر شدن باید از پیش آمد های ناگوار جلوگیری کرد.

میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات حین صحبت کردن با گوشی موبایل زیاد است در کشور آمریکا آمار بسیاری از تصادفات صحبت با موبایل به خصوص در سنین جوانتر رخ داده است؛ علاوه بر صحبت کردن با گوشی مواردی همچون غذا خوردن، گوش دادن موزیک با صدای بلند، صحبت کردن و تمام کارهایی که باعث بر هم خوردن تمرکز راننده حین رانندگی می شود ممنوع است.

با وجود جریمه های زیاد و نمره های منفی، باز هم بسیاری از افراد هستند که قانون را زیر پا گذاشته و برخلاف آن عمل می کنند که در واقع به ضرر جان خودشان عمل می کنند.

شاید رانندگی کار آسانی به نظر بیاید اما در واقع جان چندین نفر هنگام رانندگی به دست شماست! جان سرنشینان و سرنشینان خودرو های دیگر که در اثر برخورد شما با آنان ممکن است خسارات جانی و مالی زیادی در بر داشته باشد.

فرضا شما هنگام آشپزی بروید و مشغول صحبت کردن با تلفن شوید، بعد از اینکه حواستان پرت شد و مشغول صحبت شدید بوی سوختگی به مشامتان خواهد رسید و تازه متوجه می شوید که غذایتان سوخته است، رانندگی هم باید با تمرکز انجام شود و هر گونه اختلال در حواس راننده حین رانندگی موجب ایجاد پیامد های ناگواری خواهد بود. پس بهتر است قبل از آنکه دیر شود، تمامی قوانین را رعایت کنید تا جان و مالتان در امان باشد.

مطالب مرتبط:  5 روش استعلام جریمه معاینه فنی خودرو

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

یک دیدگاه

  1. دزدی درملع عام صحبت هم نکنی بخاطردرصدشون میزنن برات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *