دوشنبه , اردیبهشت 10 1403

چگونه گواهینامه دانش آموزی بگیریم؟

چگونه گواهینامه دانش آموزی بگیریم؟

چگونه گواهینامه دانش آموزی بگیریم؟

به گواهینامه  یک مدرک معتبر ورسمی گفته میشود و بعنوان یک مدرک شناسایی ارزشمند برای فرد به حساب می آید که بعد از طی مراحل آزمون وقبولی به فرد می‌دهند.در ایران برای افراد بالای سن ۱۸ وبا شرایط جسمی و روحی سالم که در آزمون قبول شوند صادر میشود و مدت زمان اعتبار گواهینامه ده ساله است.

 

دارندگان گواهینامه تا سن ۶۵ سالگی،هر ده سال یک بار هم با آگاهی از سلامت فرد از لحاظ جسمی و روانی گواهینامه شان تمدید میشود.

بعد از این مدت هم هر پنج سال یک بار تمدید می‌شود. این شرایط شامل همه افراد است و این گواهینامه شامل چند نوع است مثل گواهینامه پایه یک، دو، سه، ویژه و … می‌باشد.

 

در حال حاضر برای هنرجویان دانش آموز این سوال است که چگونه گواهینامه دانش آموزی بگیریم. در حالی که در قانون به زیر سن ۱۸ سال گواهینامه تعلق نمی گیرد تا دانش آموز به سن 18 برسد و برای مدرک گواهینامه اقدام کند.

 

✅ اگه میخوای آزمون رانندگی شرکت کنید پیشنهاد میکنیم حتما نمونه سوالات آیین نامه و آزمون آیین نامه را مشاهده کنید.

 

گرفتن سریع گواهینامه

قبول شدن در آزمون گواهینامه در ایران سخت نیست، درگذشته گرفتن گواهینامه خیلی مشکل بود ولی امروزه با برداشتن برخی از قوانین، گرفتن گواهینامه آسانتر شده است که فردی به راحتی می تواند گواهینامه بگیرد.

برای  آنها که به تازگی گواهینامه گرفتند یک سال قانون درون شهری تعیین می شود، تا با قوانین رانندگی آشنایی بیشتری پیدا کنند و مهارت لازم کسب کنند.

مطالب مرتبط:  آموزش رانندگی (مبتدی تا حرفه ای) (از صفر تا صد) (فیلم)

دانش آموزان می‌ خواهند،هرچه زودتر برای گواهینامه اقدام کنند ولی قانون راهنمایی و رانندگی این اجازه را تا سن ۱۸ سالگی به آنها نمی دهد.

وقتی به سن ۱۸سالگی رسیدند باگذراندن کلاس های آموزشی وقبولی در آزمون میتوانند موفق به اخذ گواهینامه شوند. سریع گرفتن گواهینامه امروزه، شور و اشتیاقی بین دانش آموزان به وجود آورده است.

 

برای دریافت و استعلام گواهینامه رانندگی اینجا کلیک کنید.

 

مدارک لازم برای گواهینامه

 برای گرفتن گواهینامه مدارک و شرایطی برای ثبت نام لازم است که مهم ترازهمه داشتن سن ۱۸سال تمام است و اگر یک روز هم کم باشد قبول نیست، شناسنامه عکس دار، داشتن اصل کارت  ملی ،گواهی سلامت جسمی و روحی فرد، گروه خونی مشخص شده گواهی اشتغال به تحصیل و… می باشد.

 این مدارک هر ساله برای ثبت‌نام ضروری است و تغییر نمی‌کند. با دادن این مدارک به آموزشگاه  مورد تایید راهنمایی راتندگی افراد برای ثبت نام اقدام میکنند در ادامه پس از معرفی پزشک به فرد و معاینه شدن، نتیجه معاینه خود را به آموزشگاه تحویل می‌دهند، درصورت سالم بودن ثبت نام تایید می شود.

 

مراحل دریافت گواهینامه

هنرجو در مرحله اول مدارک لازم برای ثبت نام به آموزشگاه تحویل می دهند. که پس از تایید مدارک، مشخصات وارد سیستم میشود با پرداختن هزینه و تایید شدن توسط پزشک مربوطه، هنرجو می تواند در کلاس‌های عملی و تئوری شرکت کند، هنرجو نکات مهمی را باید رعایت کند برای مثال حضور نداشتن در جلسه اول کلاس، هنر جو در جلسات بعدی محروم می شود.

برای خانم های که مربی آقا انتخاب می کنند داشتن همراه الزامی است. به همراه داشتن اصل شناسنامه در روز آزمون الزامی است. که پس از قبولی در آزمون تئوری، آزمون شهری یا عملی  به هنر جویان، یک برگه موقت برای تردد می‌دهند تا گواهینامه آماده شود.

مطالب مرتبط:  9 علت ترس از رانندگی [چگونه ترس از رانندگی را از بین ببریم]

مطالب مرتبط: استعلام گواهینامه با شماره گواهینامه

طرح گواهینامه رانندگی دانش اموزی شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی دانش آموزی
شرایط گرفتن گواهینامه دانش آموزی گواهینامه دانش آموزی ماشین
شرایط گرفتن گواهینامه دانش آموزی ماشین گواهینامه دانش آموزی ماشین چیست
گواهینامه دانش آموزی چیست آیا گواهینامه دانش آموزی وجود دارد
شرایط گواهینامه دانش آموزی ماشین گواهينامه رانندگي دانش اموزي
شرایط گرفتن گواهینامه برای دانش آموزان شرایط گرفتن گواهینامه درون شهری
گواهینامه درون شهری چیست چگونه زیر ۱۸ سال گواهینامه بگیریم
گواهینامه دانش آموزی موتور چگونه زودتر گواهینامه بگیریم
چگونه زیر 18 سال گواهینامه بگیریم چگونه قبل از ۱۸ سالگی گواهینامه بگیریم
آموزش رانندگی برای افراد زیر 18 سال شرایط گرفتن گواهینامه برای افراد زیر 18 سال

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *