یکشنبه , اردیبهشت 9 1403

چگونه با موتور پول در بیاوریم؟ [ آموزش ۱۰۰% ]

چگونه با موتور پول در بیاوریم؟

چگونه با موتور پول در بیاوریم؟

موتور سیکلت ها یکی از انواع وسایل حمل و نقل هستند که می توانند برای جا به جایی افراد و یا کالاها و بسته هایی در اندازه های کوچک تر یا وسایل کم وزن به کار روند.

گروهی از افراد ممکن است به دلایل مختلف این روش حمل و نقل را برای جا به جایی های روزانه خود انتخاب کنند تا مجبور نباشند در ترافیک های سنگین و خیابان های شلوغ اوقات زیادی از روز را تلف کرده و کارها و رفت و آمد هایشان با سرعت بالاتری انجام شود.

 

شغل های موتور سواران

عده ای همین موتور سیکلت ها را به عنوان وسیله ای برای کسب درآمد خود قرار می دهند و از طریق کار کردن با آن ها پول در می آورند. در ادامه به برررسی مشاغلی خواهیم پرداخت که برای رانندگان موتور سیکلت ها در سطح جامعه وجود داشته که از طریق آن می توانند به درآمد برسند.

 

مسافر کشی

یکی از مشاغلی که رانندگان موتور سیکلت می توانند انجام بدهند و از آن راه به کسب درآمد بپردازند، مسافرکشی است. همواره افرادی هستند که برای رسیدن به مقصد خود، خصوصا در شهرهای شلوغ که رفت و آمد در سطح شهر می تواند میزان زیادی از وقت روزانه افراد را تلف کند، ترجیح می دهند با موتور در مسیرهای مورد نظرشان رفت و آمد کنند.

بدین ترتیب هم سریع تر به مقصد رسیده و هم مجبور نخواهند بود که در ترافیک های سنگین داخل شهرها معطل شوند. رانندگان موتور سیکلت ها می توانند با جا به جایی این مسافران در سطح شهرها اقدام به کسب درآمد کنند. گفته می شود که مسافر کشی با موتور، به ویژه در شهرهای پر ازدحام و شلوغ درآمد بالاتری از مسافر کشی با تاکسی های داخل شهری دارد که دلیل آن هم به حداقل رسیدن زمان نقل و انتقال و رسیدن مسافران به مقصد عنوان شده است.

 

نکات مورد توجه در حمل و نقل با موتور

لازم به ذکر است که حمل و نقل با موتور در صورت تازه کار بودن راننده و عدم رعایت اصول ایمنی همچون پوشیدن کلاه محافظ و یا عدم توجه به قوانین رانندگی می تواند مخاطراتی را به همراه داشته باشد که لازم است موتور سواران حتما این شروط را رعایت کرده تا هم صدمات ناشی بی احتیاطی ها به خود و مسافرانشان به حداقل رسیده و هم بتوانند به بهترین نحو این شغل خود را اداره کنند.

اغلب مسافرانی که جا به جایی با موتور سیکلت را انتخاب می کنند، وقت برایشان یک عامل مهم و حیاتی بوده و باور دارند که زودتر به مقصد رسیدن ارزش پرداخت کرایه به رانندگان موتور سیکلت را دارد.

موتور سوارانی که اقدام به جا به جایی مسافران می کنند را در نقاط مختلف شهر می توان یافت اما اغلب آن ها در چهار راه های اصلی شهر برای سوار کردن مسافران توقف می کنند.

بعضی از این رانندگان اظهار دارند که تعدادی از مسافران آن ها، افراد مشخصی هستند که همواره برای رفت و آمدهای روزانه شان از موتور سیکلت استفاده می کنند.

مسافران موتور سیکلت ها در بیشتر مواقع عجله داشته و حتی حاضرند پول بیشتری برای سریع تر رسیدن به مقصد خود پرداخت کنند. موتورها می توانند بسیار سریع تر از تاکسی ها در سطح شهر جا به جا شوند و به همین دلیل هم مشتریان آن ها کم تر از تاکسی ها نیست.

 

درامد مسافر کشی با موتور

موتور سوارانی که شغلشان مسافرکشی است و مدت زیادی مشغول به این کار هستند، از درآمد خود راضی بوده و بیان می کنند که اگر  یک مسیر ویژه برای عبور و مرور آن ها در سطح شهر ایجاد شود، قادر خواهند بود تا تمامی درآمد روزانه شان را در عرض یک ساعت کسب کنند.

مطالب مرتبط:  گواهینامه موتور بدون آزمون (گواهینامه موتور یک روزه)

اگر چنین مسیرهایی برای این رانندگان تعبیه شود دیگر مجبور به ماندن در ترافیک های چند ساعته داخل شهرها نبوده و می توانند در زمان کم تر و با سرعت بالاتری به مقصد مورد نظر خود و مسافرانشان برسند.

این روزها اغلب موتور سوارانی که در سطح شهرها رفت و آمد می کنند را افراد جوان و میانسال تشکیل می دهد که درصد بالایی از آن ها در سنین 20 تا 40 سالگی قرار دارند. اگر بروید و از چند تن از آنان مدرک تحصیلیشان را جویا شوید، خواهید دید که بیشترشان حداقل مدرک دیپلم را داشته و بعضا با مدارک بالاتر از دیپلم هم به دلیل پیدا نکردن شغل مناسب برای خود، مشغول به کار با موتور سیکلت می شوند.

وقتی از موتور سوارانی که اقدام به مسافر کشی می کنند در مورد درآمد آن ها سوال شد، از جواب های آنان این گونه برداشت می شود که به طور میانگین این رانندگان روزانه درامد خوبی دارند که این میزان در فصول سرد سال همچون در زمستان که به دلیل سردی هوا افراد تمایلی به رفت و آمد با موتور سیکلت ها ندارند، کاهش میابد. با این حال حتی در این بازه های زمانی هم پیش می آید که افرادی از روی نیاز مجبور به حمل و نقل با استفاده از موتورها در سطح شهر می شوند.

 

پیک موتوری

علاوه بر مسافر کشی، موتور سواران می توانند از راه های دیگری هم به کسب درآمد با وسیله نقلیه خود بپردازند که یکی دیگر از آن ها، اقدام به جا به جا کردن یک محصول یا بسته ای برای مشتریان تحت عنوان پیک های موتوری است.

اغلب، افرادی می توانند از این طریق به درآمدهای خوبی برسند که به مسیرهای مختلف و راه های متعدد و میانبرهای شهر خود آشنا بوده و بتوانند سریع تر مقصد مورد نظر خود را پیدا کنند. هر چه سرعت شما در تحویل بسته ها بیشتر باشد می توانید با رساندن تعداد بیشتری از این بسته ها اقدام به کسب درآمد های بالاتری کنید.

در کنار تحویل این بسته ها، پیک های موتوری همچنین می توانند اقدام به پخش لوازم تجاری و بازاریابی برای شرکت های مختلف نیز بکنند که درآمد این کار به مراتب بالاتر از موارد مطرح شده قبلی می باشد. این افراد می توانند با جست و جو در آگهی های شرکت های مختلف، درخواست توزیع محصولات و یا سایر امور مربوط به این موسسات را که شرایط انجام آن ها برای موتور سواران وجود دارد، پیدا کنند.

به گفته خود موتور سوارانی که به عنوان پیک موتوری مشغول به کار هستند، میزان رضایت آن ها از شغل و درآمدشان در حد مطلوب و قابل قبولی می باشد. حتی گفته می شود که درآمد این افراد از متوسط درآمد یک کارمند عادی با مدرک لیسانس که در یک شرکت مشغول به کار است، بیشتر می باشد.

این روزها به دلیل نبود مشاغل مناسب برای جوانان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی و همچنین افزایش تقاضا برای کار، پیدایش این قبیل شغل ها به ویژه در شهر های بزرگ و پر جمعیت چندان دور از انتظار نیست.

 

معرفی اپلیکیشن مناسب برای پیک موتوری

به لطف پیشرفت تکنولوژی راه‌های زیادی برای کسب درآمد با موتور وجود دارد. در واقع می‌توان به جای روش‌های قدیمی و سنتی، از راه‌های دیگری برای کسب درآمد با شغل پیک موتوری استفاده کرد و از این طریق زندگی راحت‌تری داشت. در ادامه سه مورد از بهترین پلتفرم‌ها که شرایط مناسبی برای موتور سواران و کسب درآمد آن‌‌ها را فراهم می‌کنند معرفی می‌کنیم.

 

فعالیت در اسنپ باکس

کمپانی اسنپ شرایطی را فراهم کرده است که موتور سواران بتوانند با در دست داشتن گواهینامه و گوشی هوشمند کسب درآمد کنند. این اپلیکیشن طراحی بسیار دقیق و جذابی دارد تا پیک‌های موتوری بتوانند به راحتی و طبق برنامه و مسیر دلخواه بسته‌ها و کالا را در سطح شهر جا به جا کنند. البته یکی از شروط اصلی این است که سه ماه از تاریخ صدور گواهینامه گذشته باشد.

مطالب مرتبط:  هزینه انتقال سند موتور سیکلت سال 1403

 

اپلیکیشن الو پیک برای موتور سواران

با استفاده از این اپلیکیشن موتور سواران می‌توانند به ازای تحویل هر بسته درآمد خوبی کسب کنند. الو پیک شرایطی را فراهم می‌کند که پیک‌ها بتوانند با تحویل یک سرویس به چند مقصد، درآمد بیشتری به دست بیاورند و در وقت و انرژی خود نیز صرفه‌جویی کنند.

 

پیک موتوری تپسی

تپسی نیز یکی از پلتفرم‌های معروف است که به واسطه کاربران زیادش می‌تواند موقعیت خوبی برای کسب درآمد موتورسواران باشد. ثبت نام در این اپلیکیشن و استفاده از آن بسیار راحت و بی‌دردسر است.

 

اجاره دادن موتور سیکلت

یکی دیگر از روش‌های پول در آوردن با موتور سیکلت، اجاره دادن آن به افراد دیگر است. در این روش می‌توان با خرید یک یا چند موتور سیکلت، آن‌ها را در دسترس دیگران قرار داد. معمولا افراد موتور سیکلت را برای تفریح یا حتی برای انجام کارهای روزمره استفاده می‌کنند. ممکن است برخی از شرکت‌های تبلیغاتی نیز موتور سیکلت را برای ضبط تبلیغات اجاره کنند.

هزینه اجاره موتور سیکلت به شکل ساعتی، روزانه یا ماهانه دریافت می‌شود. در این روش باید به بیمه موتور سیکلت توجه ویژه‌ای داشت و جهت جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان قرارداد مشخصی برای هر اجاره آن تنظیم کرد.

 

بدلکاری بر روی موتور

اگر شخصی مهارت بسیار بالایی در موتورسواری داشته باشد و بتواند برخی از حرکات خاص را انجام دهد، می‌تواند در آثار تصویری و ویدئویی به عنوان بدلکار فعالیت کند. البته این مسیر شغلی سخت و به نسبت خطرآفرین است و به تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال با رعایت نکات ایمنی و تلاش در این مسیر می‌توان به درآمد بالایی رسید.

 

مربی آموزش راندن موتور سیکلت

یکی از راه‌های جالب برای کسب درآمد با موتور سیکلت، آموزش راندن موتور سیکلت به افراد تازه‌کار است. البته برای بکارگیری این روش لازم است که فرد خود به خوبی با شیوه راندن موتور سیکلت آشنا و مهارت‌های قابل توجهی داشته باشد. با استفاده از این مهارت‌ها می‌توان به شکل خصوصی یا در همکاری با آموزشگاه‌ها شروع به تدریس کرد. نکته مهم برای کسب درآمد بالا با آموزش راندن موتور سیکلت، داشتن صبر و مهارت کافی است.

 

برگزاری تور موتور سیکلت‌ رانی

می‌توان با کسب مجوزهای لازم از سازمان گردشگری و سایر ادارات مربوطه، تور موتور سواری راه‌اندازی کرد! در این شرایط می‌توانید با کسب هزینه از سایر موتور سواران مشتاق، به شکل گروهی به نقاط مختلف طبیعت یا مکان‌های جذاب برای موتورسواری سفر کنید. این کار به شوق زیاد و قدرت مسئولیت‌پذیری و برنامه‌ریزی بالایی نیاز دارد.

 

تولید محتوا با موتور سیکلت

یکی از راه‌های جذاب برای کسب درآمد با موتور سیکلت، تولید محتوای ویدئویی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی است. می‌توان با نصب دوربین مخصوص بر روی کلاه کاسکت از مسیر موتور سواری فیلمبرداری کرد و محتوای جذابی را در اختیار مخاطبان قرار داد.

علاوه بر آن می‌توان پیجی آموزشی برای موتور سوارای راه‌اندازی کرد و روش‌های تخصصی برای راندن موتور را به افراد مشتاق یادگیری آموزش داد. از طریق این روش می‌توان با تبلیغات یا همکاری با اسپانسر درآمد بسیار خوبی کسب کرد.

 

خرید و فروش موتور سیکلت

با توجه به قیمت‌پایین‌تر موتورسیکلت نسبت به خودرو، می‌توان جهت درآمد زایی از خرید و فروش آن یا قطعات یدکی‌اش استفاده کرد. افراد بسیار زیادی در کشور علاقمند به موتور هستند و این روش می‌تواند پر سود باشد. علاوه بر این می‌توان با خرید موتور‌های ایراددار و حل مشکلات آن‌ها و فروششان سود خوبی را کسب کرد. این کار مستلزم ریسک‌پذیری بالا با وجود اقدامات عقلانی و آینده‌نگرانه است.

 

سخن پایانی

موتور سیکلت یک وسیله نقلیه بسیار محبوب، خصوصا بین جوان‌ها، است. این وسیله در کلانشهرهایی مثل تهران، به دلیل وجود ترافیک شدید، طرفداران زیادی دارد. در دنیای امروز می‌توان با استفاده از یک دستگاه موتور در شغل‌های زیادی فعالیت کرد و به درآمد خوبی رسید. در این مطلب محبوب‌ترین و خلاقانه‌ترین روش‌های پول درآوردن با موتور سیکلت را بررسی کردیم و شرایط هر یک را به خوبی توضیح دادیم.

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *