شنبه , اردیبهشت 15 1403

قوانین جدید گواهینامه رانندگی 1403

قوانین جدید گواهینامه رانندگی

آشنایی با قوانین جدید در گواهینامه رانندگی در سال جاری

افرادی که اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی کرده اند یا در مراحل دریافت آن هستند، لازم است با قوانین جدیدی که به تازگی به تصویب رسیده است آشنا شوند، چرا که این قوانین در جهت کاهش تصادفات ناشی از کم تجربگی رانندگان است، و آگاهی از آن کمک زیادی به دارندگان گواهینامه می کند.

5 قانون در زیر برای شما تعریف شده است که با توجه کامل به آن می توانید با قوانین جدید تصویب شده کاملا آشنا شوید.

  1. افرادی که گواهینامه رانندگی را دریافت کرده اند، در سه ماه اول مجاز به اینکه به تنهایی رانندگی کنند نیستند و حتما باید یک فرد با تجربه به هنگام رانندگی کنار آنها بنشیند.
  2. در سال اول دریافت گواهینامه اجازه تردد به بیرون شهر را ندارند، و در ساعات 24 تا 5 صبح مجاز به رانندگی نیستند.
  3. طبق قانون جدید تصویب شده، دیگر برای دریافت گواهینامه نیاز به اینکه حتما کارت پایان خدمت داشته باشید، نیست. در نتیجه بدون رفتن به سربازی هم، می توانید گواهینامه داشته باشید.
  4. گواهینامه رانندگی پایه سوم دارای اعتبار 10 ساله می باشد، به محض اتمام این دوران، فرد باید در صورتیکه از نظر سلامت جسمی روحی تایید شده باشد، اقدام به تمدید گواهینامه برای ده سال دیگر کند.
  5. رانندگان مبتدی باید علامت احتیاط راننده مبتدی می باشد، را در جلو و عقب ماشین نصب کنند.

تمامی این قوانین در مورد افرادی که دارای گواهینامه موتورسیکلت هستند، نیز صدق می کند.

منبع : وب سایت آموزشگاه رانندگی سبقت – سوالات آیین نامه https://questions-regulations.com

مطالب مرتبط:  نداشتن اعتبار گواهینامه در تصادف

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

یک دیدگاه

  1. مدیر محترم سایت لطفا صدای مارو بگوش مسئولین برسون
    کسیکه گواهینامه پایه دوم را بشرط سنی ۲۳سال به بالا میگیره و از شرط سنی ۲۵ سال پایه یکم رد می‌کن دیکه دوسال فاصله بین گواهینامه ها چه صیغه ای وفتی شرایط سنی گذاشتن دیگه دوسال فاصله چی آخه تکلیف اونی که الان ۳۰ سال با بالاست وتازه تونسته پایه دو بگیره اگه بخواد دوسال هم بیهوده عمرشو تلف کن یکسال هم درگیر گرفتن پایه باش میش ۳سال دربدری ما که دوسال خدمت بودیم ۳تا دوسال هم که بین گواهینامه ها فاصله گذاشتن هرگواهینانه ای هم یکسال گرفتنش زمان میبره حساب کنید اونیکه میخواد پایه یک بگیره حدود ده سال از عمرش نابود میش اینجور که فقط دارن راننده پیر تر و کم کنترل میفرستن توجاده ها آیا شرایط سنی با نهایت یک فاصله شیش تا یکسال بین گواهینامه ها عاقلانه تر نیست لطفا کمک کنید و اطلاع رسانی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *