یکشنبه , اردیبهشت 23 1403

آیا برگه رسید گواهینامه ارزش قانونی دارد؟

آیا برگه رسید گواهینامه ارزش قانونی دارد؟

آیا با برگه رسید گواهینامه، می توان رانندگی کرد؟

خیلی از دوستان عزیز در مورد اینکه آیا می توانیم با در دست داشتن برگه رسید گواهیانه رانندگی کنیم؟ از ما سوال می‌کنند.

در پاسخ به این سوال ذکر این نکته لازم است که : برگه رسید گواهینامه صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و هیچ نوع ارزش قانونی برای رانندگی ندارد.

 

هشدار پلیس راهور ناجا نسبت به رانندگی با برگه های آموزشگاه رانندگی

افرادی که در امتحانات عملی آموزشگاه های رانندگی قبول و واجد شرایط دریافت گواهینامه می شوند مجاز به رانندگی با رسید آموزشگاه نیستند.

سرهنگ هویدا تزار رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار سایت راهور اظهار داشت: افرادی که برای اولین بار در آزمون های دریافت گواهینامه قبول شده اند، مجاز نیستید با برگه های رسید آموزشگاه با خودرو رانندگی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون، زمانی که گواهینامه با تاریخ صدور مشخص به نام آنها صادر نشده است، در صورتی که به هر دلیل پشت فرمان خودرو قرار بگیرند و تصادفی انجام دهند همانند دیگر افراد بدون گواهینامه اعمال قانون خواهد شد.

این افراد در صورت بروز خسارات مسئول جبران تمام خسارات وارده خواهند بود و بیمه های شخص ثالث هیج خسارتی را پرداخت نخواهند کرد.

در ادامه وی با اشاره به اینکه : افرادی که گواهینامه به نام آنان صادر شده و تاریخ اعتبار آن تمام شده در صورتی که نسبت به تعویض گواهینامه اقدام کنند، با برگه دریافتی از دفاتر پلیس + 10 مجاز هستند رانندگی کنند.

مطالب مرتبط:  مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی 1403

 

دوستان برای استعلام گواهینامه رانندگی از اینجا اقدام نمایید

 

دیگر نظرات کاربران در زمینه برگه رسید گواهینامه آموزشگاهی

سلام و خسته نباشید خدمت شما

در هیچ سایت اینترنتی در مورد صحت این خبر مطلبی پیدا نکردیم. آیا واقعا در صورتی که با این برگه رانندگی کنیم مشکل ایجاد می شود؟ و اینکه افرادی که گواهینامه پایه سوم در سال اول می توانند از شهر خارج شوند؟ یا فقط می توانند در داخل شهر خودشان تردد کنند؟ و اگر در حارج از شهر تردد داشته باشیم ایا مشمول اعمال قانون هستیم؟

پاسخ به این سوال: برگه دریافتی از اداره پست یا آموزشگاه برای رانندگی فاقد اعتبار می باشد. برای کواهینامه هایی که جدید صادر شده، برای سال اول در صورت تردد با وسیله نقلیه در خارج از شهر حتما جریمه و اعمال قانون می شود.

منبع : وب سایت آموزشگاه رانندگی سبقت – سوالات آیین نامه https://questions-regulations.com

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

5 دیدگاه ها

  1. سلام امروز کارت گواهينامم اومد میتونم رانندگی کنم یا محدودیت های هست بازم؟؟؟؟

  2. سلام لطفا نمونه برگه تمدید گواهینامه را نشان بدید

  3. سلام خسته نباشید میشه با کاغذ گرفته شده از آموزشگاه تو قرعه کشی ماشین ثبت نام کرد

  4. سلام وخسته نباشید آیا اگر سال اول صدور گواهینامه کسی رانندگی کند گواهینامه او ابطال می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *