سه شنبه , اردیبهشت 25 1403

علت خاموش شدن ماشین در امتحان شهری

علت خاموش شدن ماشین در امتحان شهری

چرا ماشین خاموش می شود؟ روش های جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی ماشین حین رانندگی

گاهی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که خودرو در سراشیبی و یا ترافیک ناگهان خاموش شود، این خاموش شدن ناگهانی باعث دستپاچگی بخصوص برای رانندگانی است که به تازگی گواهینامه خود را دریافت کردند؛ در این مقاله قصد داریم تا با آموزش روشی مناسب از این خاموش شدن ناگهانی جلوگیری کنیم پس با ما همراه باشید.

 

کنترل خاموشی ماشین توسط نیم کلاچ

در مرحله اول پس از استارت زدن و آماده کردن خودرو برای حرکت باید کلاچ را به طور کامل فشرده کرد و همزمان وارد دنده یک شد تا ماشین آماده حرکت شود سپس پدال گاز را به آرامی فشار دهید و در همان حالت نگه دارید سپس کم کم کلاچ را تا زمانیکه صدای دور موتور را بشنوید و بعد از آن پایتان را از روی پدال آرام آرام بالا بیاورید در این صورت است که صدای کمی را از موتور می شنوید به این حالت نیم کلاچ گفته می شود.

حال باید ترمز دستی را خوابانده و کلاچ را بالا بیاورید تا ماشین شروع به حرکت کند، برای چند ثانیه کلاچ را بالا آورده و در آخر کلاچ را رها کنید؛ این حرکت شما باعث جلوگیری از خاموش شدن خودرو خواهد شد.

البته باید در نظر داشته باشید که این حرکت با تمرین و تکرار ملکه ذهن شما خواهد شد و دیگر ماشینتان در ترافیک و یا سربالایی خاموش نمی کند.

مطالب مرتبط:  فوت و فن رانندگی در جاده

البته سعی کنید این کار را مداوم انجام ندهید زیرا باعث کاهش عمر صفحه کلاچ شما خواهد شد و در صورت خرابی آن هزینه ای باید برای تعمیر پرداخت کنید.

روش دیگری که می توانید برای جلوگیری از خاموش شدن استفاده کنید این است که همانند روش قبل استارت زده تا ماشین آماده حرکت شود و سپس کلاچ را کاملا فشرده کرده و دنده یک می رویم.

پدال گاز را فشرده کرده و کلاچ را به آرامی بالا آورده تا به نقطه نیم کلاچ برسد، حال ترمز دستی را خوابانده تا ماشین به حرکت دربیاید. سپس کلاچ را آرام آرام رها کنید و به حرکت ادامه دهید، این حرکت با تکرار و تدام برای شما جا می افتد و می توانید به راحتی این کار را پس از چندین بار تمرین انجام دهید.

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *