دوشنبه , اردیبهشت 10 1403

شرایط دریافت گواهینامه دانش آموزی موتور

شرایط دریافت گواهینامه دانش آموزی موتور

شرایط دریافت گواهینامه دانش اموزی موتور

افرادی که قصد دریافت گواهینامه دانش آموزی موتور دارند باید در مرحله اول به یک آموزشگاه معتبر راهنمایی رانندگی مراجعه و ثبت نام نمایند بعد از ثبت نام و تحویل مدارک تاریخ کلاس ها به دانش اموز داده می شود که این کلاس ها شامل کلاس های تئوری و عملی است، که تعداد جلسات آن نیز معمولا بین 5 تا 8 جلسه می باشد.

 

بعد از پایان کلاس ها شما باید در آزمون آیین نامه شرکت کنید و قبول شوید تا بتوانید گواهینامه دانش آموزی موتور را دریافت نمایید. شرکت در آزمون آیین نامه نیز نیاز به آمادگی و مطالعه دقیق و درست دارد، انتخاب یک منبع مناسب برای مطالعه و آشنایی با سوالاتی که در آزمون آیین نامه موتور سیکلت طرح می شود می تواند قبولی شما را تضمین نماید.

 

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شرایط و مراحل دریافت گواهینامه موتور سیکلت را به طور کامل برای شما شرح دهیم، برای دریافت اطلاعات جامع در خصوص این شرایط مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 

اقدامات لازم برای دریافت گواهینامه دانش آموزی

اولین اقدام برای دریافت گواهینامه موتور همانطور که اشاره کردیم مراجعه به آموزشگاه راهنمایی و رانندگی است اما فراموش نکنید این آموزشگاه باید معتبر بوده و مورد تایید پلیس راهور ناجا باشد.

شما باید مدارکی را در حین ثبت نام همراه داشته باشید که این مدارک شامل 8 قطعه عکس به روز و رنگی 3 در 4، اصل و کپی مدارک شناسایی، واریز مبلغ مصوب آموزشگاه برای کلاس های ثبت نامی و همچنین گواهی سلامت روانی و جسمی می باشد.

مطالب مرتبط:  3 آموزش پارک دوبل با افسر (راهنمای کامل)

 

در مرحله بعد شما برای معاینه چشم اقدام می کنید در صورتی که پزشک معتمد راهنمایی رانندگی تشخیص بدهد که نیاز به عینک دارید باید برای دریافت عینک اقدام نمایید و در گواهینامه شما نیز درج خواهد شد.

سپس شما 8 جلسه کلاس تئوری و عملی آیین نامه را شرکت کرده و بعد ازآن باید آزمون کتبی آیین نامه را شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایید.

همچنین شما باید در آزمون عملی نیز شرکت کنید که این آزمون نیاز به مهارت  بالا دارد. حرکت های زیگزاگی را از شما می خواهند که باید به درستی انجام دهید پس برای قبولی حتما در دوره های عملی به دقت به تدکرات مربی خود گوش دهید. در صورت قبولی شما در آزمون تئوری و عملی  گواهینامه تان به درب منزلتان ارسال می شود.

 

جهت مشاهده و استعلام گواهینامه اینجا کلیک کنید

 

گواهینامه دانش آموزی موتور سیکلت برای دانش آموزان بالای 15 سال

دانش آموزانی که سن بالای 15 سال دارند می توانند گواهینامه موتور سیکلت گازی که حجم موتور آن از 200 سی سی بیشتر نباشد دریافت کنند برای دریافت این گواهینامه داشتن گواهی سلامت جسمی و روحی و سیر مراحل ذکرشده و قبولی در آزمون های مورد نظر ضروری است.

 

مطالب مرتبط: پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

 

گواهینامه دانش آموزی موتور سیکلت برای دانش آموزان بالای 17 سال

دانش آموزان بالای 17 سال می توانند گواهینامه موتور با حجم بیش از 200 سی سی  دریات کنند این افراد نیز باید گواهی سلامت جسمی و روحی داشته باشند وبعد از ثبت نام و شرکت در کلاس های مربوطه در آزمون ها نمره قبولی را کسب کرده تا بتوانند گواهی نامه خود را دریافت نمایند.

مطالب مرتبط:  استفاده از هندزفری در هنگام رانندگی

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

5 دیدگاه ها

  1. سلام من ۱۵ سالمه میتونم برا ۱۲۵رو بگیرم یا نمیشه

  2. عرفان دهقان

    سلام من 15سالمه میرم 16 2ماه بعد میتونم گواهینامه موتور بگیرم واسه 125

  3. ابوالفضل بنیدین

    خیلی ممنون میشم بهم کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *