جمعه , اردیبهشت 14 1403

دلایل رد شدن در امتحان رانندگی

دلایل رد شدن در آزمون رانندگی

دلایل رد شدن در امتحان رانندگی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم ترین اشتباهاتی که ممکن است در حین آزمون مرتکب شوید که منجر به رد شدنتان شود اشاره کنیم تا با رعایت کردن و دانستن آنها این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

ترس و اضطراب قبل از امتحان

بسیاری از افراد در روز امتحان دچار اضطراب و ترس و دستپاچگی می شوند که باعث رد شدنشان می شود، برای جلوگیری از این ترس بهتر است به دانسته های خود اعتماد داشته و با اعتماد به نفس به محل امتحان بروید، سعی کنید حتما قبل از امتحان یک خوراکی شیرین میل کنید تا با ذهن بازتر این امتحان را پشت سر بگذارید.

زمانیکه شما ترسیده باشید افسر آزمون متوجه این دستپاچگی شما خواهد شد و سعی میکند تا موارد بیشتری را از شما آزمون بگیرد زیرا فکر میکند شما بلد نیستید و یا اشتباه میکنید، پس این اضطراب را مهار کنید.

اگر فکر میکنید یادتان می رود یا ممکن است دچار اشتباه شوید روز قبل از امتحان یک جلسه رانندگی به صورت اضافه با آموزشگاه بردارید و روز قبل آزمون تمامی موارد را با مربی خود کار کنید تا به موارد امتحان مسلط شوید، همین امر باعث می شود تا شما اعتماد به نفس پیدا کنید و بر ترستان غلبه کنید.

مطالب مرتبط:  حق تقدم در میدان و شناسایی مقصر در تصادفات

به اشتباهات دیگر آزمون دهندگان توجه کنید تا زمانیکه نوبت آزمون شما رسید آنها را تکرار نکنید، این کار دو نتیجه برای شما دارد یکی اینکه با مواردی که افسر از بقیه آزمون دهندگان میگیرد آشنا می شوید و دوم اینکه آن اشتباهات را تکرار نمی کنید.

مطالب مرتبط: قبولی صد در صد در آزمون شهری

 

پارک در مکان های ممنوع

گاهی اوقات افسرهای آزمون برای اینکه شما را بسنجند از شما می خواهند تا در محل هایی که پارک در آنها ممنوع است پارک کنید، تا متوجه شوند شما با مقررات و قوانین آشنا هستید یا نه.

مکان هایی که پارک ممنوع است: روی پل ها، داخل تونل، روبه روی پل منازل، داخل میدان ها، ایستگاه های اتوبوس، روی خط کشی عابر پیاده و تمامی مکان هایی که دارای تابلو ممنوعه پارک ممنوع هستند.

در این مواقع شما با اعلام اینکه این محل پارک ممنوع است اجازه بگیرید و اعلام کنید که می دانید پارک کردن ممنوع است.

 

پارک دوبل اشتباه

پارک دوبل یکی از مواردی است که بیشترین مردودی را دارد، بسیاری از آزمون دهندگان با پارک دوبل اشتباه و دستپاچگی این فرآیند را اشتباه انجام می دهند؛ حتما قبل از امتحان سعی کنید تمرینات لازم را در پارک دوبل داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید.

پارک دوبل به دلیل پیچیدگی که دارد تنها با تمرین در ذهن شما جا می افتد و این نوع پارک کردن میزان تسلط شما را در رانندگی نشان می دهد.

 

دور دو فرمان اشتباه

یکی از مواردی که افسر در روز آزمون از شما امتحان می گیرد دور دو فرمان است، این حرکت نه تنها روز امتحان بلکه در رانندگی به شدت کارآمد است، این حرکت اصلا سخت نیست و با تمرین برای شما جا می افتد.

مطالب مرتبط:  آموزش رانندگی در شب (رعایت نکات مهم)

 

انداختن لاستیک روی جدول

یکی از مواردی که در روز امتحان دردسر آفرین است همین انداختن لاستیک روی جدول هنگام پارک کردن است، ممکن است شما خیلی خوب آزمون را پشت سر گذاشته باشید اما در آخر زمانیکه میخواهید پارک کنید تا نفر بعد امتحان دهد دستپاچه شوید و ماشین را خیلی کنار بگیرید به طوری که لاستیک روی جدول بی افتد، همین حرکت باعث مردود شدن شما خواهد شد.

 

انجام دادن کارهای خطر آفرین

از مواردی که در رد شدن شما در آزمون تاثیر گذار است سرعت گرفتن بیش از حد مجاز، استفاده نکردن از راهنما هنگام گردش، عدم رعایت حق تقدم در رانندگی و ناگهانی ترمز گرفتن می باشد.

رعایت تمامی این اشتباهات و انجام ندادنشان باعث می شود تا شما آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

منبع : وب سایت آموزشگاه رانندگی سبقت – سوالات آیین نامه https://questions-regulations.com

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *