جمعه , اردیبهشت 21 1403

در هنگام پارک دوبل معمولا فاصله خودرو از جدول چند سانتیمتر می باشد؟

در هنگام پارک دوبل معمولا فاصله خودرو از جدول چند سانتیمتر می باشد؟

  1. الف. 25 سانتیمتر
  2. ب. 30 سانتیمتر
  3. ج. 40 سانتیمتر
  4. د. 45 سانتیمتر

جواب درست گزینه 4 (د. 45 سانتیمتر) می باشد

 

حتما بخوانید:

آموزش پارک دوبل برای امتحان

آزمون آیین نامه (کلیک کنید)

 

 

پارک دوبل:

با چرخاندن فرمان به سمت راست، قبل از دیدن چراغ عقب خودروی پارک شده در مثلث، خودرو به سرعت وارد فضای پارک می شود، سپس با چرخاندن فرمان به چپ، سپر جلو می تواند انتهای خودروی پارک شده را لمس کند. ماشین.

با چرخش به سمت راست فرمون، پس از عبور چراغ عقب ماشین ثابت از مثلث، ماشین دیرتر وارد پارک می شود و فاصله ماشین جلویی بیشتر می شود.
پس 1 دلیل برای اینکه دیر یا زود فرمان را به سمت راست بچرخانید تا بعد از پارک کردن فاصله کم و زیاد شود.
مورد دیگر این است که پس از پارک کردن خودرو، فاصله خودروی جلویی افزایش می‌یابد: پس از مشاهده انتهای خودرو در مثلث قرار گرفته و شروع به چرخاندن فرمان به سمت راست، سرعت بازگشت به عقب بیشتر می‌شود.
سپس فرمون را به سمت راست بچرخانید و زاویه 45 درجه ایجاد کنید. بهترین زاویه برای یک دونفره در شرایط عادی 45 درجه است.
در برخی موارد لازم است زاویه از 45 درجه کم یا زیاد شود.
هرچه زاویه کمتر باشد، فاصله تا وسیله نقلیه جلویی (پس از توقف) بیشتر می شود. زیرا برای قرار گرفتن در کنار میز باید با این زاویه کوچک به عقب برگردید تا بتوانید در کنار میز قرار بگیرید که باعث افزایش فاصله از جلو می شود.
زاویه کم، فاصله زیاد از میز
هر چه زاویه فاصله از میز بیشتر باشد، کوچکتر است (و احتمال برخورد عقب ماشین با میز بیشتر می شود.)
اگر ماشینی که کنارش دوبل می کنید کامیون یا مسافری است یا مسافر خیلی نزدیک به میز پارکینگ است، نمی توانید همه آنها را در 45 درجه دو برابر کنید.
وسیله نقلیه متوقف شده باریک است، زاویه کوچک است (فرمان را به سمت چپ بچرخانید)

مطالب مرتبط:  3 آموزش پارک دوبل با افسر (راهنمای کامل)

 

اگر در کنار وسیله نقلیه ای مانند کامیون، دور از میز هستید، باید زاویه بالاتری را انتخاب کنید.
دلیل سکون سرعت زیاد و یا دور چرخش خیلی کم فرمان به چپ است، بنابراین با کاهش زاویه نسبت به زوایای قبلی می توان مشکل را حل کرد.
دلیل دوری زیاد از میز سرعت کم حرکت به عقب یا قرار گرفتن فرمان در جای خود و چرخش سریع است.
برای رفع مشکل، باید زاویه را کمی بیشتر از حد معمول بالا ببرید باز هم با دانستن این موارد، برای یک دوبل مناسب باید با ماشینی که می خواهید دوبله کنید از ماشین پارک شده فاصله بگیرید. میز را قرار دهید و بدانید که آیا به درستی پارک شده است یا خیلی نزدیک به میز پشت ماشین پارک کنید یا کمی بیرون از آن پارک کنید.

به طور کلی هنگام پارک نمی توانید جدول را ببینید، اما می توانید فاصله بین میز و ماشین پارک شده در کنار میز را اندازه گیری کنید.
***
دوبرابر تنظیم فاصله با کالسکه کناری: پایه برف پاک کن را در کنار چرخ جلوی خودرو قرار دهید تا خیلی نزدیک یا خیلی دور نشوید.
***
برای Dual، پایه برف پاک کن باید زیر چرخ جلوی ماشین متوقف شده قرار گیرد تا فاصله مناسب باشد. با افتخار بیا اما نه با سمند!
***
برای دو برابر شدن قبل از رسیدن به خودروی پارک شده (هدف)، بررسی کنید که لاستیک عقب (چرخ) خودروی پارک شده دقیقاً در وسط داشبورد باشد، سپس به آرامی به جلو حرکت کنید و 3 آینه از کنار خودرو و 1 کاپوت قبل از آن بایستید.

 

در پارک دوبل می توانید به صورت بصری فاصله تا وسیله نقلیه پارک شده بعدی را اندازه گیری کنید. معیارهای فاصله طولی 1 قسمت. 1 دست، اگر فردی که در کنار راننده روی صندلی کناری نشسته است، دست خود را از پنجره ماشین به بیرون دراز کند، فاصله زیر بغل تا نوک انگشت 1 دست پر است. یعنی نوک انگشت به ماشین بعدی می رسد.

مطالب مرتبط:  پارک کردن ماشین کنار جدول (توضیحات کامل)

اگر این فاصله را رعایت کنید، فاصله ماشین تا میز درست می شود.
مرحله بعدی دنده عقب است. باید در جهت مخالف حرکت کنید تا جایی که بتوانید صندوق عقب ماشین را در سمت راست در وسط شیشه عقب مثلثی ببینید. صندوق عقب خودروی جانبی باید دقیقاً در مرکز این آینه قابل مشاهده باشد. این یک زاویه نیست.

به محض دیدن آن، به معنای واقعی کلمه شکل را به سمت داخل (سمت راست) و تا آخر بشکنید.
سپس شتاب می گیرید و وارد پارک می شوید.
وقتی میز را در گوشه جنوب شرقی آینه بغل دیدید، دستور را برعکس کنید و وارد پارک شوید. این پارک بدون مشکل عرضه می شود. برای کسانی که پارک های زیبایی دارند، پارک آنها به این شکل بی عیب و نقص انجام می شود.
***
در دوبل، اگر فاصله تا وسیله نقلیه بعدی کم شود، فرمان اول باید کمی دیرتر بپیچد و اگر فاصله تا وسیله نقلیه بعدی زیاد شود، فرمان اول باید کمی زودتر بپیچد.
در دوبل اگر فاصله ماشین کناری کمتر از حد معمول است باید کمی دیرتر فرمان را بچرخانید و یا اگر فاصله بیشتر است باید فرمان را زودتر بچرخانید تا دقیق پارک شود.
***
در دونفره، اگر ماشینی که می خواهید کپی کنید در گوشه ای پارک شده است، باید آن را مستقیم و موازی با آن نگه دارید، اگر خم شود به دوبل شما آسیب می رساند.
**
اگر ماشینی که می خواهید پارک کنید در سمت اشتباه است، باید مستقیم باشید.
اگر کج است، آن را جلوی افسر صاف کنید
کمی حرکت کن، جلو برو، 1 عزیزم، ماشین در حال اجراست، در حال اجراست، 1 وسیله نقلیه را در جهت مخالف بچرخان، بایست.

 

About تیم محتوای آموزشگاه رانندگی سبقت

عاطفه محمدی، مدیر محتوای سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی سبقت، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *