سه شنبه , اردیبهشت 4 1403

کلاس آنلاین آیین نامه رانندگی (زمان برگزاری)

زمان برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی

کلاس آنلاین آیین نامه رانندگی

 

 

 

 

 

چطوری زمان برگزاری امتحان رانندگی بفهمم؟

یکی از مهمترین سوالات شرکت کنندگان دریافت گواهینامه رانندگی زمان برگزاری آزمون هستش که به خاطر کرونا آموزشگاه های رانندگی مدام باز و بسته می شوند واسه همین شرکت کننده ها نمیدونن که تاریخ دقیق آزمون آیین نامه چه تاریخی هستش

 

✅ اگه میخوای آزمون رانندگی شرکت کنید پیشنهاد میکنیم حتما سوالات آیین نامه با جواب و آزمون آیین نامه را مشاهده کنید.

 

ساعت امتحان رانندگی

واسه همین نمیشه زمان خاصی را برای زمان برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی اعلام کرد و بهترین کار اینه که با آموزشگاه رانندگی که ثبت نام کردید تماس تلفنی گرفته و زمان برگزاری آزمون آیین نامه رانندگی را پیگیری کنید.

راستی اینم بگم که زمان برگزاری امتحان آیین نامه رانندگی کاملا بستگی به آموزشگاه رانندگی شما داره چون ممکنه یکی از آموزشگاه ها هر سه شنبه آزمون آیین نامه برگزار کنه و یکی دیگه شنبه ها.

 

زندگی در جامعه امروزی مشکلات و چالش‌های مخصوص خود را دارد. یکی از این دغدغه‌ها گرفتن گواهینامه و قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی است.

امروز امتحان آیین نامه رانندگی شامل دو بخش خواهد شد. امتحان آیین نامه تئوری که توسط آموزشگاه در پایان دوره آموزشی از داوطلبان گرفته خواهد شد. سپس با قبولی در این امتحان داوطلبان امکان شرکت در امتحان شهری را پیدا خواهند کرد.

مطالب مرتبط:  کلاس فنی رانندگی (آموزش فنی خودرو) (آنلاین)

این کار به این منظور انجام خواهد شد که مطالب کتاب آیین نامه بسیار زیاد است و افراد بسیار زیادی هستند که در روزهای پایانی به فکر مطالعه این حجم از مطالب می‌پردازند که این کار بسیار سخت و ناممکن خواهد بود.

به همین جهت در بیشتر مواقع، به دلیل این کم بودن زمان مطالعه جهت دادن آزمون، بیشتر هنرجویان به فکر تقلب در آزمون آیین نامه رانندگی خواهند افتاد.

تقلب در امتحان آیین نامه رانندگی بسیار اشتباه است؛ زیرا شما را از فراگیری مطالب بسیار مهم محروم می‌نماید. به همین جهت مسئولین مربوطه تصمیم به دو بخشی کردن آزمون آیین نامه را گرفتند.

 

زمان برگزار دو آزمون‌ اولیه و اصلی رانندگی

امتحان اولیه که در آموزشگاه‌های رانندگی برگزار خواهد شد، در زمان پایان دوره آموزش برگزار می‌شود که مراقبین این امتحان شخصی است که کتاب آیین نامه رانندگی را به شما تدریس کرده است.

اما زمان امتحان اصلی آیین نامه رانندگی بستگی به نوبت دهی آموزشگاه‌ها در هفته دارد که در آن برای قبولی باید نمره ۲۶ از ۳۰ را در مدت سی دقیقه کسب نمایید.

برای هر آموزشگاه یک روز مشخص در هفته جهت برگزاری این آزمون مشخص شده است. آزمون اصلی آیین نامه رانندگی در محلی خارج از آموزشگاه برگزار خواهد شد و مراقبین آزمون اصلی چند افسر راهنمایی و رانندگی است. اما آزمون اولیه در همان آموزشگاه رانندگی برگذار می‌شود که بیشتر این آزمون جنبه آزمایشی دارد.

داوطلبان در صورت دریافت نمره‌ای کمتر از ۲۶ رد خواهند شد. در این حالت می‌توانند در هفته بعد مجدد در امتحان آیین نامه رانندگی شرکت نمایند.

 

مدت زمان آزمون آیین نامه رانندگی

مدت زمانی که داوطلبان برای پاسخ به سوالات در اختیار دارند، 20 دقیقه است. هنرجویان در این مدت باید به 26 سوال از 30 سوال آزمون آیین نامه پاسخ درست بدهند.

مطالب مرتبط:  دلایل رد شدن در امتحان رانندگی

 

نکات مهم در آزمون رانندگی

  • دقت کنید که حتماً دو ساعت قبل از امتحان در آن محل برگزاری آزمون حضور داشته باشید.
  • از بردن هرگونه کتاب، جزوه و هر دست ‌نوشته‌ای خودداری کنید.
  • دو عدد خودکار در رنگی که برایتان مشخص کرده‌اند به همراه داشته باشید.
  • به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.
  • از همراه داشتن گوشی موبایل و هر وسیله الکترونیکی که به جنبه تقلب برداشت شود، خودداری نمایید.
  • توجه داشته باشید که در امتحان آیین نامه رانندگی اصلی به هیچ عنوان امکان تقلب وجود ندارد. زیرا سوالات شامل چندین دسته هستند، به همین ترتیب سوالات هیچ یک از افراد حاضر در سالن با یکدیگر یکسان نیست.

حتما بخوانید: آموزش رانندگی در برف و باران

 

لیست استانهایی که قرنطینه شده اند:

استان پیش شماره
آذربایجان شرقی ۰۴۱
آذربایجان غربی ۰۴۴
اردبیل ۰۴۵
اصفهان ۰۳۱
البرز ۰۲۶
ایلام ۰۸۴
بوشهر ۰۷۷
تهران ۰۲۱
چهارمحال و بختیاری ۰۳۸
خراسان جنوبی ۰۵۶
خراسان رضوی ۰۵۱
خراسان شمالی ۰۵۸
خوزستان ۰۶۱
زنجان ۰۲۴
سمنان ۰۲۳
سیستان و بلوچستان ۰۵۴
فارس ۰۷۱
قزوین ۰۲۸
قم ۰۲۵
کردستان ۰۸۷
کرمان ۰۳۴
کرمانشاه ۰۸۳
کهگیلویه وبویراحمد ۰۷۴
گلستان ۰۱۷
گیلان ۰۱۳
لرستان ۰۶۶
مازندران ۰۱۱
مرکزی ۰۸۶
هرمزگان ۰۷۶
همدان ۰۸۱
یزد ۰۳۵

 

سخن آخر

قبولی در آیین نامه رانندگی یکی از مراحل اولیه و اصلی برای گرفتن گواهینامه رانندگی است. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زیرا داوطلبان را با قوانین راهنمایی و رانندگی، اجزای مختلف یک خودرو، اقدامات اولیه در زمان وقوع تصادف و چک کردن بخش‌های مختلف خودرو پیش از حرکت را آموزش می‌دهد.

منبع : وب سایت آموزشگاه رانندگی سبقت – سوالات آیین نامه https://questions-regulations.com

About مدیریت سایت

عاطفه محمدی، مدیر سایت آموزش رانندگی، با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه آموزش رانندگی، یکی از متخصصان و مدرسان برجسته این حوزه است. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی حمل و نقل هستند و در زمینه آموزش رانندگی، کتاب‌ها و مقالات متعددی منتشر کرده‌اند.

عاطفه محمدی، با انگیزه و اشتیاق فراوان، همواره به دنبال بهبود کیفیت آموزش رانندگی در ایران بوده است. ایشان معتقدند که آموزش رانندگی، یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که یک فرد می‌تواند در طول زندگی خود دریافت کند.

سایت آموزش رانندگی، با مدیریت عاطفه محمدی، یکی از منابع معتبر آموزش رانندگی در ایران است. این سایت، با ارائه مطالب آموزشی متنوع و آموزش‌های آنلاین، به افراد کمک می‌کند تا با آگاهی و مهارت بیشتری، رانندگی را بیاموزند.

عاطفه محمدی، با تلاش و کوشش فراوان، همواره در تلاش است تا سهم خود را در ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در ایران ایفا کند.

3 دیدگاه ها

  1. سلام لطفاً کمک کنید من قبول نمیشم نزدیک یکسال امتحان آیین نامه میدم رد میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *